תם עידן?

בכירים בש"ס: גואטה לא ייקרא לחזור; משולם נהרי התפטר

משולם נהרי הגיש מכתב התפטרות מתפקידו כסגן שר במשרד הפנים בכדי שיוכל לשוב לכהן כחבר כנסת • בכירים בש"ס: דרעי לא מתערב בסוגיה, לא נראה שגואטה יישאר כחבר כנסת (חדשות, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ויגאל גואטה (צילום: מרים אלסטר והדס פרוש - פלאש 90)

יממה וחצי לאחר שח"כ יגאל גואטה (ש"ס) הגיש ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין את מכתב ההתפטרות מחברותו בכנסת, נראה כי למרות הערכות של גורמים שונים במפלגה ובתקשורת - גואטה סיים את תפקידו במשכן.

ל"כיכר השבת" נודע כי סגן השר משולם נהרי הגיש מכתב התפטרות מתפקידו כסגן שר הפנים אותו יגיש למזכירות הממשלה בכדי שהחוק הנורבגי יחול עליו והוא יחזור לשמש כחבר כנסת, לאחר מכן יושבע שוב לתפקיד סגן שר.

כמו כן, רפי ברנז ובועז ביטון המשמשים כחברי מועצות בחדרה ובת ים הסירו את שמותיהם מרשימת ש"ס בכנסת, מכוון שיש מספר שעות הפרש בין הכניסה לתוקף של התפטרות גואטה עד כניסתו של נהרי, ובמצב כזה הם הופכים לחברי כנסת וחבורתם ברשויות המקומיות פוקעת, לכן בכדי למנוע זאת הם הסירו את שמם מהרשימה. מי שיכהן כח"כ למספר שעות יהיה דני סיידא.

בכירים בש"ס אמרו ל"כיכר השבת" כי "השר דרעי אינו מתערב בסוגיה וכי בשלב זה לא נעשים מאמצים בכדי לקרוא לגואטה לשוב בו מהחלטתו". עם זאת, גורמים אחרים במפלגה מנסים להפעיל לחץ בכדי שההחלטה תשתנה, לחץ שככל הנראה לא יישא פירות.

באם אכן גואטה יעזוב את חברותו בכנסת מחר בשעה 10:55 הרי שמדובר בהישג ראשון לרב יעקב כהן, בנו של נשיא המועצת הגר"ש כהן, שהיה בין אלו שדרשו כי גואטה יתפטר מהכנסת.

יודגש שוב, בפוליטיקה כמו בפוליטיקה, ובש"ס כמו בש"ס, הכל יכול להשתנות ברגע האחרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר