"תכננו לרצוח עוד קשישות"

המחבלים שדקרו קשישות בירושלים נשלחו ל-18 שנות מאסר

בית המשפט גזר הערב 18 שנות מאסר בפועל על שני הנערים הפלסטינים שדקרו שתי קשישות בפיגוע האכזרי שאירע בטיילת ארמון הנציב שבירושלים לפני כשנה (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אחת הקשישות שנדקרו מפונה מזירת הפיגוע (צילום: אלכס קולומויסקי, ynet)

בבית המשפט המחוזי בירושלים נגזר הערב (שני) דינם של שני מחבלים פלסטינים צעירים שדקרו שתי קשישות בפיגוע שאירע בטיילת ארמון הנציב לפני כשנה - ל-18 שנות מאסר בפועל. העבירות בגינן הם הורשעו, הן ניסיון רצח, החזקת סכין, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש מהלכי משפט.

בחודש מאי 2016 נדקרו שתי קשישות בנות 83 ו-85 בגפיים ובגב, ונפצעו באורח בינוני, כשהלכו בטיילת ארמון הנציב. הן דיווחו כי שני פלסטינים ברחו מהמקום, רעולי פנים ולבושי מכנסי ג'ינס וחולצה שחורה.

מרינה פוקס (76), אחת הקשישות שהיו בזירה, תיארה לאחר מכן: "כל בוקר אני הולכת לטייל ב-7:30. הלכתי עם חברה מקדימה ושלוש הלכו מאחורינו. אחת מהן, מילה, התחילה לצעוק וראיתי שאחת מהן נפלה. ראינו סכין או אפילו גרזן, ורצנו לכיוון השירותים. היו שם אנשים וביקשנו להזמין אמבולנס אבל הם לא עשו שום דבר. לאחת מאיתנו היה טלפון נייד עם לחצן מצוקה. לחצנו וככה הזעקנו עזרה. לא ראינו לאן הם ברחו. זה היה מפחיד מאוד. ראינו שזה פיגוע. הבנו שאלה ערבים שרוצים לפגוע. היה להם כובע גדול שהסתיר את הראש".

בהכרעת הדין נכתב: "הנערים תיכננו לרצוח יהודים במטרה 'להפוך לשהידים' וחיפשו קורבנות כדי לבצע את זממם. לשם כך הצטיידו השניים בסכין ובגרזן. כאשר הבחינו הנערים בחמש נשים מבוגרות שיצאו להליכה בטיילת ארמון הנציב, החליטו לדקור את כולן ולהרוג אותם".

"הנאשמים התנפלו על ב"ש בת ה-83. היא הרגישה מכות ודקירות בגב, בחזה מלפנים וברגל. היא צעקה, נפלה ואז המכות פסקו. ב"ש ראתה את אחד מהשניים רץ קדימה ומתנפל על חברתה, בשעה שהבחור השני נשאר לידה והמשיך להכותה".

"הנפגעת השנייה הייתה ת"מ, קשישה בת 85, אשר שמעה את ב"ש צועקת 'הורגים אותי'. לאחר מכן היא הוכתה בגבה, הסתובבה, נפלה ואז 'ראתה בחור עם סכין ענקית', כדבריה. המחבל דקר אותה שלוש פעמים בחזה ופצע אותה באורח בינוני. שלוש המתלוננות האחרות, ששמעו את צעקות חברותיהן, הצליחו להימלט ולא נפגעו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר