ה-CNN דיווח

שיחותיו של טראמפ ויועצו היו תחת האזנה

פרשת רוסיה-גייט: בשל החשד המתמשך למעורבות רוסיה לטובת טראמפ במירוץ לבית הלבן, האזינו בסוכנות ה-FBI לשיחותיו של מנהל קמפיין הבחירות - גם עם טראמפ (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טראמפ משוחח בטלפון (צילום ארכיון: הבית הלבן)

חוקרי ה-FBI צותתו למנהל קמפיין הבחירות של דונלד טראמפ פול מנפורט במשך שנים, ולשיחות ביניהם גם לאחר שטראמפ נבחר לנשיא ארה"ב - כך דיווחה היום רשת CNN האמריקנית.

ההאזנה למנפורט החלה כבר בשנת 2014, אז עלה שמו בסוכנויות הביון האמריקניות לאחר שזה החל לייעץ בחברה בבעלותה של אחת המפלגות באוקראינה שהייתה במרכזה של חקירה שכבר מתנהלת, אך היא הופסקה מספר פעמים בשל חוסר בראיות שהצדיקו את המשך המעקב אחרי האמריקני הבכיר.

הרקע לכך, הוא כמובן הסתעפות של חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, לטובת טראמפ, במה שמכונה בכלי התקשורת במדינה פרשת רוסיה-גייט.

יצויין, כי לפי דיווח זה, ה-FBI לא הסתפק רק בציתות לשיחות שקיים מנפורט אלא אנשיו אף פשטו על מבנה אחסון שבבעלותו. ב-CNN לא מסרו פרטים נוספים על מיקום המבנה והאם נתפס משהו בפשיטה זו.

ג'ארד קושנר, חתנו של טראמפ, מכחיש את הקשר בין הנשיא לרוסיה (צילום ארכיון: C-SPAN)

זו לא הפעם הראשונה שמנפורט נמצא במוקד חקירת המעורבות הרוסית במירוץ לבית הלבן. רק לפני חצי שנה חשפה סוכנות AP כי מנפורט הוביל אסטרטגיה פוליטית שמטרתה לחתור תחת גילויי התנגדות למשטר הרוסי. לפי הדיווח ההוא, מנפורט יזם תכנית אסטרטגית סודית כבר ביוני 2005, בה הוא תכנן להשפיע על פוליטיקאים, אנשי עסקים וגופי תקשורת בארה"ב, אירופה ומדינות ברית המועצות לשעבר - לטובת ממשלו של פוטין.

דוברו של מנפורט בחר שלא להתייחס לדיווח, וגם בבית הלבן סירבו להתייחס לידיעת רשת התקשורת אותה נוהג הנשיא טראמפ לכנות שוב ושוב "פייק ניוז".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר