מכתב ההתפטרות נחשף

גואטה לדרעי: "מתפטר כדי שלא תהיה לך טרדה נוספת"

"תנועת ש"ס היא ביתי", כתב גואטה במכתב ההתפטרות ששלח ליו"ר ש"ס דרעי, בו מסביר כי החליט להתפטר "כדי שחלילה לא תהיה לך שום טרדה נוספת" • המכתב המלא בפרסום ראשון (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
יגאל גואטה ומכתב ההתפטרות (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

מכתב ההתפטרות נחשף: בשעות הבוקר של יום רביעי האחרון, שיגר יגאל גואטה, אז עוד חבר-כנסת מכהן מטעם סיעת ש"ס, מכתב ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי, בו הודיע לראשונה על החלטתו לפרוש מהכנסת, מכתב שנחשף כעת לראשונה ב"כיכר השבת".

בפתח מכתבו כותב גואטה לדרעי: "כידוע לך מאז נקראתי על ידך ועל ידי מועצת החכמים שליט"א לכהן כחבר כנסת למען ציבור אחינו הספרדים שיחיו, עשיתי ככל יכולתי כדי למלא את הציפיות ממני ולקיים שליחותי נאמנה".

"יחד עם זאת, באהבתי אותך אהבת אמת, ומתוך הערכתי הגדולה אליך, החלטתי לפרוש מחברותי בכנסת", כותב גואטה ומסביר כי החליט להתפטר - "כדי שחלילה לא תהיה לך שום טרדה נוספת מעבר לטרדות הרבות המונחות על כתפיך", ובכך רומז אולי למאבק מאחורי הקלעים עם הרב יעקב כהן, בנו של נשיא מועצת החכמים.

מכתב ההתפטרות. בלעדי

"וחלילה לי מלצער את רבותינו מועצת חכמי התורה שליט"א שלאורם אנו הולכים וממימיהם אנו שותים", כותב גואטה, "לכן, מודיע אני לך בזאת בצער ובשמחה על התפטרותי. וכשם שקבלתי שכר על הדרישה כך אקבל שכר על הפרישה".

בסיום מכתבו, כותב הח"כ המתפטר לדרעי: "תנועת ש"ס היא ביתי ואמשיך לפעול להצלחתה בכל כוחי ומאודי".

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", במשך היומיים האחרונים, יו"ר ש"ס אריה דרעי נמנע מלהתערב בהתפטרות שטלטלה את ש"ס, ולא קרא לגואטה לחזור בו מההתפטרות למרות קריאות מצד חברי כנסת ופעילים רבים בסיעה.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ההתפטרות של גואטה יצאה אל הפועל למרות שמועצת חכמי התורה ונשיא המועצת - לא הביעו באופן רשמי את דעתם בפרשה, זאת לעומת רבנים ספרדים שאינם חלק ממועצת החכמים, שקראו לגואטה להתפטר.

מדובר בהישג של הרב יעקב כהן, בנו של נשיא המועצת חכם שלום כהן, שהתנגד להשארת גואטה, והשיג ניצחון ראשון ומשמעותי באשר להנהגת תנועת ש"ס כשהוכיח כי בכוחו להוביל תהליכים בתנועה, כוח שיעמוד למבחן גם בעתיד.

מבחינת ח"כ לשעבר גואטה, מדובר בסיום תפקידו בש"ס. הוא מדגיש, אמנם, כי אין לו טענות כלפי היו"ר אריה דרעי, אך הוא יסיים את תפקידו גם כמזכ"ל ש"ס - מה שמהווה הישג משמעותי למנכ"ל ש"ס חיים ביטון. כידוע, מאחורי הקלעים התנהל בין השניים מאבק סמוי על השליטה בשטח הש"סי, ויש מי שרואה בביטון חלק מתהליך ההתפטרות של גואטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר