פולמוס בערב החג

פסק הלכה: יש איסור הלכתי לכבות גז ביו"ט באמצעות כפית

ברחבי הרשת הופצה פסיקה המתירה לכבות את הכיריים ביום טוב באמצעות הצמדת כפית לכיריים, כעת יוצא אחד מפוסקי ההלכה באופן חריף נגד הרעיון: "זהו איסור מוחלט" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
כיבוי באמצעות כפית על החיישן (צילום: כיכר השבת)

היזהרו מאיסור: בשבוע האחרון הופצו סרטון וידאו ופסק הלכה המעודדים כיבוי גז ביום טוב באמצעות כפית שמונחת מספר שניות על החיישן הסמוך ללהבות הגז. כעת, הגאון רבי אופיר מלכה, מבכירי הפוסקים הספרדים ובעל הספרים 'הליכות שבת' ו'הליכות מועד', פוסק כי הדבר אסור הלכתית - בלא קשר לאזהרות חברות הגז הטוענות כי מדובר בסכנה.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר הגר"א מלכה: "עשיתי בשעות האחרונות בדיקה מקיפה והגעתי למסקנה הלכתית כי הדבר אסור". הרב הסביר: "כולם דנים האם הכיבוי של הלהב, האם כיביתי מיד את הלהבה או לא, האם זה גרמא. זה נידון אחד שאפשר להתפלפל עליו".

"אבל יש פה נידון שני שאף אחד לא דן בו. אנשים לא יודעים שבתוך ה'טרמוקפל' יש מעגל חשמלי סגור לכל דבר ועניין. ברגע שהמתכת מתקררת - המעגל חשמלי נפתח. ואז ברגע שהוא נפתח הוא סוגר את הברז של הגז. כך זה עובד. בהדלקה הוא פותח את הברז ובכיבוי נפתח המעגל והברז נסגר".

הרב הוסיף: "הלכתי ובדקתי, כשאני פותח את הגז מהכפתור הרגיל עד שאני שומע את רעש הסגירה - הרעש הזה אומר שהברז נסגר באמצעות ה'טרמוקפל', וכשאני שם את הכפית ואחרי מספר שניות קורה שהחיישן מתקרר והברז נסגר באמצעות פתיחת המעגל, זה אותו זמן מדויק, אותו מספר שניות".

"זאת אומרת שברגע שאני שם את הכפית זה כמו שאני מנתק מאוורר, לנתק מאוורר ביום טוב מותר? לא. למה? סגרת מעגל חשמלי! זה בדיוק אותו דבר. זה נעשה בדיוק באותו זמן של סגירת הברז".

"אסור בתכלית האיסור. זה איסור מוחלט" סיים הגר"א מלכה את פסק ההלכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר