טראמפ מאיים

"אם לא תהיה ברירה - נשמיד את צפון קוריאה"

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ נשא הערב את נאומו הראשון בעצרת הכללית של האו"ם, נאום שארך מעל ל-40 דקות ובמסגרתו איים טראמפ "להשמיד את צפון קוריאה" במידה ולא תישאר ברירה אחרת.

(צילום: UN Photo/Kim Haughton)

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ נשא הערב (שלישי) את נאומו הראשון בעצרת הכללית של האו"ם, נאום שארך מעל ל-40 דקות ובמסגרתו איים טראמפ "להשמיד את צפון קוריאה" במידה ולא תישאר ברירה אחרת.

"הטרור התפשט לכל פינה בעולם. יותר מ-70 שנה, בתקופות של שלום ומלחמה, עמדו מנהיגים בפני האסיפה הזאת. כמוהם אני הולך להתייחס לאיומים החמורים ביותר שעומדים בפנינו. לא רק תמיכה בטרור, אלא גם איום על אומות ואנשים. כוחות מחפשים להרוס את המערכת שמנעה קונפליקטים. אנחנו לא מצפים ממדינות שונות לחלוק את אותה תרבות, מסורת או שיטת שלטון, אבל אנחנו מצפים מהם לכבד את האינטרס של אנשיהן והזכויות של כל אומה עצמאית אחרת".

"השלטון בצפון קוריאה אחראי להרעבה למוות של מיליונים, ולכליאה, הריגה ודיכוי של רבים. כולנו היינו עדים לכך כשסטודנט אמריקני חף מפשע הוחזר לארה"ב רק כדי למות כמה ימים אחר כך. ראינו זאת בהתנקשות באחיו של הדיקטטור בשדה תעופה בינלאומי. אנחנו יודעים שנחטפה ילדה יפנית מחוף ים במדינתה כדי להכריח אותה לשרת כשפחה למרגלים צפון קוריאנים".

"אם זה לא מספיק, עכשיו המרדף שלהם אחר נשק גרעיני מאיים על כל העולם. זו שערורייה שיש אומות שלא רק מנהלות איתם מסחר, אלא מספקות להם ציוד. לארה"ב יש כוח וסבלנות, אבל אם נצטרך, לא תהיה לנו ברירה אלא להרוס את צפון קוריאה. הוא נמצא במשימת התאבדות שלו ושל המשטר שלו. זה הזמן של צפון קוריאה להבין שהתפרקות מנשק גרעיני היא העתיד היחיד האפשרי. אני רוצה להודות לסין ורוסיה שהצטרפו להצבעה הזאת".

על האיראנים אמר טראמפ: "צריך להתמודד עם משטר הרסני אחר, שמדבר על רצח המוני, מוות לאמריקה והרס לישראל - המשטר האיראני. הוא הפך מדינה עשירה בהיסטוריה ותרבות למדינה מופלית כלכלית. הקורבנות שסבלו הכי הרבה ממנהיגי איראן הם האזרחים שלה".

"במקום להשתמש בכסף כדי לשפר את חיי האזרחים, הכסף הולך לחיזבאללה ולארגוני טרור שתוקפים אנשים חפים מפשע בישראל. עסקת הגרעין עם איראן הייתה אחת הגרועות והחד-צדדיות שארה"ב נכנסה אליהן לעולם. העסקה הזאת היא בושה לארה"ב. ואני לא חושב ששמעתם את הסוף לגבי זה, תאמינו לי. העולם מבין שהאנשים הטובים באיראן רוצים שינוי".

בהמשך נאומו התייחס לטראמפ גם למתרחש בסוריה, "הדיקטטורה של בשאר אסד", לדבריו: "לא נוכל לתת למשטר רצחני להמשיך בפעולותיו מערערות היציבות. היה לי הכבוד לפנות למנהיגים של יותר מ-50 מדינות ערביות ומוסלמיות. הסכמנו שהן צריכות לעבוד יחד כדי להילחם בטרור והאסלאם הקיצוני שנותן לו השראה. עלינו למנוע מהטרוריסטים מקלט. זה הזמן לחשוף את המדינות שתומכות בארגוני טרור כמו אל-קאעידה, חיזבאללה, טאליבן ואחרים. ארה"ב ובנות בריתה עובדות ביחד בכל המזרח התיכון כדי לרסק את הטרוריסטים הלוזרים ואת המקלטים שמשמשים אותם להתקיף את אנשינו. בסוריה ועירק עשינו מהלכים גדולים לקראת ניצחון על דאעש".

"אנחנו חותרים להרגעה של הסכסוך בסוריה. פעולות המשטר הפושע של אסד, כולל שימוש בנשק כימי נגד אזרחיו, כולל ילדים תמימים, הכה בתדהמה. אף אומה לא יכולה להיות בטוחה אם מתירים לנשק כימי להתפרס. לכן ארה"ב תקפה. אנחנו מעריכים את סוכנויות האו"ם שמספקות סיוע הומניטרי, ואנחנו מודים במיוחד לירדן, טורקיה ולבנון בתפקידן בקליטת פליטים מהסכסוך בסוריה. אנחנו חותרים לגישה שתאפשר את חזרתם למדינותיהם כדי להיות חלק מתהליך הבניה מחדש. במחיר קליטת פליט אחד בארה"ב יכולנו לעזור לעשרה במדינה שלהם. במשך דורות ארה"ב התמודדה עם הגירה. למדנו שבטווח הארוך הגירה לא הוגנת כלפי המדינות השולחות והקולטות".

"כנשיא ארה"ב תמיד אשים את אמריקה במקום ראשון, כמו שאתם כמנהיגי המדינות שלכם צריכים תמיד לשים אותן במקום ראשון. ארה"ב תמיד תהיה ידידה גדולה לעולם, ובמיוחד לבנות בריתה, אבל אי אפשר יותר לנצל אותנו או להכניס אותנו לעמדה שבה ארה"ב לא מקבלת כלום בתמורה. האזרחים שלנו שילמו את המחיר האולטימטיבי כדי להגן על החופש שלנו ועל החופש של האומות שמיוצגות במוסד הזה. מחופי אירופה למדבריות המזרח התיכון ועד לג'ונגלים של אפריקה, יש קרדיט גדול לאמריקה. ניצחנו במלחמות העקובות מדם. לא חיפשו התפשטות טריטוריאלית ולא לכפות את דרכנו אלא להגן על הביטחון והשגשוג לכולם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח את נאום הנשיא טראמפ: "ב-30 שנות היכרותי עם האו"ם, לא שמעתי נאום יותר אמיץ ויותר חד. הנשיא טראמפ אמר את האמת על הסכנות האורבות לעולם, וקרא להתייצב מולן בעוצמה כדי להבטיח את עתיד האנושות" צייץ בטוויטר.

מקור

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר