באופן נדיר

אחרי 30 שנה: שני מנהיגי ברסלב באומן

הרב אליעזר ברלנד טס לבסוף הלילה לאומן לימי ראש השנה. באופן נדיר הגיע השנה גם הרב יעקב מאיר שכטר שנסיעתו האחרונה לשם הייתה לפני 30 שנה עם הרב ברלנד (חסידים)

תיעוד מהנסיעה הסודית לפני 30 שנה (צילום: באדיבות נחמן וייס. מערכת ניצוצות)

לאחר עיכובים, דיונים בבית המשפט וצווי איסור יציאה מהארץ טס הלילה (ד') הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים' לאומן שם יחגוג את החג יחד עם עשרות אלפי חסידי ברסלב השוהים באומן בימי ראש השנה כצוואתו של רבי נחמן מברסלב.

באופן נדיר ישהה השנה באומן גם הרב יעקב מאיר שכטר, מחשובי רבני ברסלב שהפעם האחרונה בה היה באומן הייתה לפני 30 שנה בעת הנסיעה המפורסמת בה נסע יחד עם הרב באלנד ען כשאומן הייתה מאחורי מסך הברזל של השלטון הסובייטי.

הייתה זו נסיעה אותה ארגן הרב ברלנד בתחבולות שונות, כאשר השפיע על הרב שכטר לבוא יחד עמו בחשאי ולהצטרף אליו בנסיעה הסודית כשהוא אף מימן אותה מכספו. כאמור, הרב שכטר לא נסע מאז עוד שוב לציונו של רבי נחמן ולא היה באומן, וכעת שוב חוזרים בשנה זו להיות שני מנהיגי ברסלב יחדיו על ציונו של רבי נחמן.

גם בשנה זו, כמידי שנה יתפלל הגר"א ברלנד במקום השמור לו ולקהילתו בקלויז המרכזי. ב"שובו בנים" אומרים כי גם שיעורו המרכזי המסורתי והידוע של הגר"א ברלנד לאחר התשליך בהיכל הקלויז המרכזי, יתקיים גם בשנה זו כרגיל. בני מחלב, מראשי העסקנים בקהילת "שובו בנים" שפעל רבות למען הצלחת הנסיעה, מציין כי "לא ייתנו ח"ו לשום גורם שולי להפריע מהמסורת הידועה הזו באומן, והכל יישמר בדרך של יראת כבוד כיאה לציונו של מוהר"ן זיע"א ורוממות היום הדין הנורא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר