סיכום תשע"ז

אנשי השנה שלי // ישי כהן

הרב אופיר מלכה ואריה דרעי, הרב יעקב כהן ומשה גפני, מיכאל מלכיאלי, אבי מימרן ושמעון ברייטקופף • הכתב הפוליטי של "כיכר השבת" ישי כהן בוחר את אנשי השנה שלו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי, מלכיאלי, גפני, הרב מלכה, ברייטקופף, הרב כהן ומימרן (צילומים: דוברות הכנסת, פלאש 90, שלומי כהן, יח"צ, יעקב כהן ומרים אלסטר - פלאש 90, באדיבות המצלם)

אין זמן מתאים יותר מרגעים אלו, עם סיומה של שנת תשע"ז , רגע לפני כניסתה של שנת תשע"ח, לשחזר את השנה החולפת ולבחור את אנשי השנה של כל אחד ואחד מאיתנו בתחומים השונים שהשפיעו על סדר היום.

אלו הם אנשי השנה שלי:

בתחום התורני

איש השנה שלי הוא הגאון רבי אופיר מלכה. בשנה האחרונה יצא לי להכיר את הרב אישית, לפגוש אותו כמעט פעמיים בחודש במסגרת הפינה היומית ב"כיכר השבת". נחשפתי לידע הענק של הרב בפסיקת ההלכה, לספריו 'הליכות שבת ו'הליכות מועד', והבנתי למה לא רק הציבור הספרדי שותה בצמא את פסיקותיו.

הרב אופיר מלכה (צילום: שלומי כהן)

ראשי המפלגות

איש השנה שלי הוא יו"ר ש"ס השר אריה דרעי. למרות החקירות, המתקפות התקשורתיות, הביקורות והתמודדויות הלא-פשוטות מבית, הוא מצליח לשמור על יציבות, להוביל סדר יום ולהביא הישגים משמעותיים לציבור החרדי. די אם נזכיר את 'שפיר', בכדי להבין הישג משמעותי מהו.

אריה דרעי (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

ראשי ועדות

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, אחד הדוברים הרהוטים של הציבור החרדי - אם לא הרהוט שבהם, מוביל ביד רמה את ועדת הכספים שבראשותו. הוא כמובן דואג בראש ובראשונה לציבור החרדי, אלו ששלחו אותו לכנסת, אך לא טומן את ידו בכל מאבק חשוב עבור כלל הציבור בישראל, ובעקובת כך זוכה לשבחים רבים.

לצד זאת, הוא מצליח לשמר את מעמדו כיו"ר 'דגל התורה' ולהנהיג את המפלגה בצל הזעזועים השונים הפוקדים אותה, מבית ומחוץ.

משה גפני (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

חברי הכנסת

איש השנה שלי הוא צעיר הח"כים החרדים - מיכאל מלכיאלי. בתוך זמן קצר הוקפץ מחבר מועצת עיריית ירושלים לראש מטה שר הדתות ומשם לכהן כחבר כנסת - במקומו של דרעי שפרש עבורו מהכנסת. מלכיאלי למד את העבודה הפרלמנטרית במהירות והפך לנציג בני התורה הספרדים בכנסת ולשופרם של היכלי הישיבות הספרדיות.

מלכיאלי הפך לח"כ הקרוב לאריה דרעי, בפרט לאחר פרישתו של הח"כ לשעבר יגאל גואטה. כך שלכאורה הוא בין היחידים שמקומו מובטח בקדנציה הבאה.

מיכאל מלכיאלי (צילום: דוברות הכנסת)

הכוכב הנולד

הרב יעקב כהן. בנו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, הוא הכוכב הנולד של השנה. בתחילה היו שזלזלו ביכולותיו ובפעילותו מאחורי הקלעים. הוא בחר לעשות הכל בכדי לקרב את הראשל"צ הגר"ש עמאר לתנועת ש"ס, וחיבר בין אביו לרב עמאר.

בצל הכותרות בתקשורת על דברים שאמר נגד דרעי, הצליח הרב כהן להביא להתפטרות יגאל גואטה מהכנסת, למרות הערכות כי ייכשל בכך, כאשר דרעי החליט מנגד שלא להילחם להשארת גואטה. בכך, הפך כמעט לחותמת לכל מהלך שדרעי ירצה להוביל. כיום, הוא זוכה לגיבוי בלתי מעורער מאביו שאף התבטא לאחרונה: "יש לו יראת שמיים יותר ממני".

הרב יעקב כהן עם אביו נשיא המועצת (צילום: יעקב כהן)

אנשי הרדיו

איש השנה שלי בתחום הרדיו הוא העיתונאי אבי מימרן. מגיש 'המהדורה המרכזית' ברדיו 'קול חי'. בשנה החולפת הציבור נחשף גם למאבקו ופעילותו הרבה למען הילדים בעלי הצרכים המיוחדים.

מימרן, מגיש את המהדורה המרכזית הכי מואזנת במגזר החרדי, זאת לצד העורכת הוותיקה אסתי פלד שמובילה את המהדורה שנים רבות.

אבי מימרן (צילום: יח"צ)

תקשורת

בקרב כותבי הטורים איש השנה שלי הוא שמעון ברייטקופף מעיתון 'משפחה'. אין ספק כי טורו השבועי הוא מהמובילים במגזר. זן נדיר, חד ומרתק.

שמעון ברייטקופף (באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר