בלעדי ל'כיכר השבת'

"שיר של יום": 'אבינו מלכנו' בביצוע מרגש

פרויקט "שיר של יום" בשיתוף ההרכב 'מפתח סול' ו'כיכר השבת' יוצא לדרך, בכל יום תוכלו לצפות בקליפ בלעדי ברוח הימים הנוראים של חברי ההרכב הווקאלי המצליח (סינגלים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

כידוע, הרבה חזנים ומקהלות מוצאים עצמם מבלים את תקופת החגים מעבר לים בקהילות יהודיות. גם ההרכב הווקאלי מפתח סול עושה זאת כבר חמש שנים ברציפות ביחד עם החזן יניב רייפר. מה ששונה במקרה שלהם, הוא היעד – איי קיימן אשר נמצאים באיים הקריביים. כן, קראתם נכון. כמדי שנה במהלך חמש השנים האחרונות מגיע ההרכב לאי הקטן. רק בשביל שתבינו כמה קטן, מספר תושבי האי לא עולה על 50 אלף איש (כרבע מכמות האנשים שגרים בעיר בני ברק). יחד עם זאת ולמרות גודלו הקטן, קיימת קהילה יהודית תוססת תחת הנהגתו של הרב בערל פבזנר שליח חב"ד באי.

חברי ההרכב שוהים באי במהלך הימים שלפני ראש השנה ועד לאחר יום כיפור. "את הימים שבין החגים אנחנו מנצלים לדברים שלרוב איננו מספיקים לעשות במהלך השנה", מציין נתי שיש, מנהל ההרכב. שותפו אליהו חולדרוב מוסיף, "לפעמים זה גובל בשעמום קל אבל אנחנו לא מתלוננים". ואכן, חברי ההרכב עובדים בקצב אינטנסיבי בארץ ובעולם מזה כעשר שנים, ובין היתר מלווים בקולם את גדול הזמר החסידי - הזמר אברהם פריד בכל הופעותיו בשנים האחרונות.

בחזרה לקריביים, השנה החליטו כל חברי ההרכב – אור שבח, אריאל קנדאבי, אבירם שוקרון וחיים ויס – בנוסף לשיש וחולדרוב להוציא לפועל את הפרויקט 'שיר של יום' בשיתוף אתר 'כיכר השבת'. במהלך הפרויקט שמתחיל היום (ראשון) ויסתיים בסמוך ליום כיפור, יקליטו חברי ההרכב בכל יום שיר חדש ברוח עשרת ימי תשובה, אשר יעלה באתר 'כיכר השבת'.

"היופי כאשר אתה מסתכל על ההרכב הוא בשוני התרבותי ממנו מגיע כל זמר וזמר", מציין אבירם שוקרון חבר ההרכב. "כל אחד מאיתנו מגיע מרקע מוסיקלי שונה וזה מה שמדגיש את הייחודיות", מוסיפים אור שבח ואריאל קנדאבי.

במהלך הפרויקט יבחר כל אחד מהזמרים שיר אשר מסמל עבורו את הימים הנוראים ויבצע זאת בסגנונו האישי. את ההפקה המוסיקלית ינהל חיים ויס אשר מלווה כפסנתרן במהלך השנה זמרים רבים ומוכרים, ביניהם גם הכוכבים העולים ישי ריבו, חנן בן ארי, אמן הקמנצ'ה הבינלאומי מארק אליהו ועוד.

"מכיוון שמדובר בהפקת שיר מלא בכל יום, הוחלט שאשב עם כל זמר למשך 15 דקות בכל בוקר, ובסופן יוחלט מה השיר הנבחר. מכאן ועד סוף היום אנסה להתאים לכל זמר את השיר והעיבוד המתאים ביותר", מציין ויס ומוסיף, כי "על מנת להקליט ולהפיק מוסיקלית כל אחד מהקטעים בצורה הטובה ביותר, הגעתי עם כל ציוד האולפן שלי מהארץ. נכון שאנחנו מקליטים פה בתוך בית מלון ולא באולפן ההקלטות שלי בת"א, אבל מדובר באתגר עבורי ואני מאמין שנצליח לעשות דברים יפים יחד עם מגבלות הזמן והמקום איתם אנחנו מתמודדים".

המבצע הראשון של הפרויקט הוא נתי שיש, מנהל ומייסד ההרכב, וגם חלק מההרכב הפופ היהודי 'JEW2'. השיר אותו החליט שיש לבצע, הוא השיר 'אבינו מלכנו' בלחן המוכר של חסידות חב"ד. כנשאל מדוע, עונה שיש: "כשאומרים לי את צמד המילים - ימים נוראים, אומרים לי בית חב"ד. זה המקום בו אני מבלה בשנים האחרונות את הימים המיוחדים הללו. במהלך התפילות, ישנם שירים רבים אשר משתלבים תוך כדי התפילה. אבל ישנה חוויה עוצמתית כאשר ארון הקודש נפתח לתפילת אבינו מלכנו ומיד נוצר סנכרון מדויק בין כל המתפללים וברגע אחד מתחילים כולם לשיר את הניגון המיוחד הזה. לשמחתי, כאשר ביקשתי משליח חב"ד שבאי, הרב בערל פבזנר לקחת חלק ולהצטרף לשיר, הוא נענה בשמחה".

"העיבוד שתשמעו הוא שונה מהעיבוד המוכר של השיר המקורי", מציין חיים ויס ומוסיף "בשנים האחרונות נתי מופיע בהרכב המוסיקה האלקטרונית JEW2, סגנון מוסיקלי שהולך ותופס תאוצה. לכן, החלטתי לקחת את השיר למקום מעט שונה ממה שמכירים אותו ולהביא לו נגיעות אלקטרוניות, ז'אנר שנתי מתיישב בו טוב. מקווה שתאהבו".

לשיר מצורף קליפ אשר מצולם באמצעות מצלמת גו פרו שהונחה בסטודיו הזמני בחדר המלון בו שוהה ההרכב ותצלם את כל הפרויקט.

את הקליפ ערך אבירם שוקרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר