התוכחה של המחזיר בתשובה

הרב אלבז בכאב: "אין לכם ילדים, איך תמשיכו את הקיום?"

הגאון רבי ראובן אלבז, מגדולי מחזירי התשובה, תקף את הכנסתם של מורים גויים אל בתי הספר ופנה בכאב לחילונים ותהה: "ילדים אין לכם! בקושי ילד אחד. איך תמשיכו את הקיום שלכם?" • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: יעקב כהן, פלאש 90)

במהלך שיעורו אמש (מוצאי שבת שובה) בבית הכנסת 'היזדים' כ'רב המקדים' לשיעורו השבועי של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, תקף הגאון רבי ראובן אלבז, מגדולי מחזירי התשובה, ראש מוסדות "אור החיים" וחבר מועצת חכמי התורה, את הכנסתם של מורים גויים לבתי הספר ואת שיעור הילודה הנמוך בציבור החילוני.

במהלך שיחתו התייחס חבר המועצת לילודה הנמוכה בציבור החילוני ואמר: "בוודאי, איך תתקיימו? תתקיימו עם החתולות סיאמיות שלכם? והבולדוגים? עם מי? ילדים אין לכם! בקושי ילד אחד. פני הדור כפני הכלב!".

"אחר כך טוענים 'תראו מה אתם מתעצמים? מה אתם רוצים את בתי הספר שלנו?'", הוסיף הרב אלבז, "למה לא?! לכם אין ילדים! לנו יש ילדים, כל אחד יש לו בלי עין הרע. תגידו אתם, איך תמשיכו את הקיום שלכם?".

בשלב זה עבר הרב אלבז לתקוף הכנסתם של מורים גויים לבתי הספר ואמר: "השם ירחם, עכשיו הם ראו דרך, בר מינן, להכניס כל מיני גויים לתוך בתי הספר, כדי שבני אדם יתנתקו מהיהדות. הם חושבים שזה הפטנט, אפליה מתקנת, להכניס גויים שהם ילמדו את הילדים והילדות היהודיים, ואחר הכל, המפקחים, הכל, בר מינן, גויים".

"אני לא רוצה להגיד, חס ושלום, התקדמות לקראת התאבדות! התאבדות! הכל אתה מוסר להם, אתה נותן להם על מגש של זהב את הכל", אמר הרב בכאב.

"אבל אין לנו מה לדאוג", הוסיף מיד המחזיר בתשובה, "אנן בדידן ואינהו בדידהו - דידן ניצח, אנחנו בסוף בעזרת השם, רק מה, צריך הרבה ישועה, יש הרבה שצריכים להתאמץ על חינוך הילדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר