קיבל פקודה?

כלב של נער גבעות נשך קצין במהלך פינוי מאחז

קטין שניסה עם חבריו למנוע פינוי של מאחז ליד הר ברכה, נעצר לאחר שכלבו התנפל על קצין מג"ב ונשך אותו. לפי עדי ראייה, הכלב נשך מיוזמתו - כשראה את מעשי הקצין (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פינוי אחד הנערים (תמונות: צבי סוכות. תמונה ראשית, אילוסטרציה: shutterstock)

הבוקר (ראשון) הגיעו כוחות משטרה וצבא ל"גבעת מגיני ארץ" שבשומרון והחלו בפינוי מספר מבנים שהוקמו שלא כחוק על הגבעה הסמוכה להתנחלות הר ברכה.

בשל תנאי הדרך הקשים והתנגדות התושבים, לא הצליחו הכוחות להגיע למקום עם שופל, ולכן החלו השוטרים לפרק את המבנים בידיהם, את אלו מהם שלא עשויים מבטון או אבן.

על פי דיווח באתר 'הקול היהודי', במהלך הפינוי ננשך קצין מג"ב שפיקד על הכוח, בידי כלב שמירה של התושבים, לאחר שהוא לקח את הטלפון הסלולרי שהיה בידי אחד התושבים, קטין שצילם את הפינוי - כך לפי עדי ראייה.

שוטרים עולים לפנות את הנערים ונופלים איתם מגג המבנה (הקול היהודי)

בשלב זה כאמור התנפל על הקצין כלב השמירה, הפיל אותו לארץ ונשך אותו. קצין המשטרה פונה לקבלת טיפול רפואי והשוטרים עצרו את הקטין כשהם טוענים כי הוא נתן פקודה לכלב לנשוך את הקצין.

במהלך הפינוי הוצתו מטעי זיתים באזור, ככל הנראה בידי יהודים שניסו כך להוסיף קושי לכוחות וכך אולי לעכב את הפינוי. את המטעים הבוערים כיבו לבסוף דווקא אנשי הכיבוי הפלסטיני מכפרי האזור.

איש ההתיישבות צבי סוכות שנכח במקום ותיעד את המהומה, אומר ל"כיכר השבת": "לא יאומן שבזמן שמסביב ישנם עשרות מבנים לא חוקיים של ערבים, בוחר שר הביטחון אביגדור ליברמן להרוס דווקא ליהודים".

מדוברות המשטרה נמסר: "לוחמי מג"ב ואנשי המנהל האזרחי הגיעו היום לפינוי מבנה לא חוקי בסמוך לעין עמשא שבשומרון. במסגרת הפינוי התמודדו הכוחות עם מכשולים שהוצבו, הצתות בשטח ואלימות מצד עשרות המתפרעים שהיו באזור כאשר השיא היה בכלב שנשלח ע"י אחד המתפרעים לעברו של קצין מג"ב שנכח במקום".

"הקצין שננשך ברגלו פונה מהשטח לבית החולים בילינסון לקבלת טיפול רפואי. לאחר מרדף רגלי הביאו הכוחות למעצרו של החשוד בשליחת הכלב לעבר הקצין. במקום נעצר חשוד נוסף בגין תקיפת שוטרים. שני לוחמים נוספים קיבלו טיפול רפואי במקום ולא נזקקו לפינוי רפואי. לפני זמן קצר סיימו הכוחות את הפעילות והביאו לפינוי המבנה ולפירוקו".

"כוחות הביטחון רואים בחומרה פגיעה מכל סוג שהיא בכוחות הממלאים את תפקידם ומגנים על תושבי האזור. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לאכיפת החוק והסדר ביהודה ושומרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר