הופעת בכורה

הפתיע: יורש העצר בן ה-23 נאם באו"ם • צפו

אל הפורום הבינלאומי הנחשב ביותר כיום, בחר המלך הירדני עבדאללה לשלוח את בנו חוסיין לנאום במקומו, מול כל נציגי המדינות - כחלק מהליך קידומו כיורש העצר העתידי • צפו (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נאומו של חוסיין הצעיר (צילום: מתוך האתר של הנסיך / ynet)

בגיל 23 בלבד עלה בסוף השבוע האחרון הנסיך הירדני חוסיין, בנם של המלך עבדאללה והמלכה ראניה, לנאום בעצרת הכללית של האו"ם כנציגה של הממלכה ההאשמית.

באנגלית שוטפת, הקדיש חוסיין את רוב נאומו לקריאה לדור הצעיר להוביל מהפכה ולא לפחד מהבעת רעיונות: "לרוב מעניקים לצעירים תדמית של חולמים, אבל אנחנו יודעים שכל מטלה הייתה בתחילתה חלום. אידיאליזם הוא לא מושג טיפשי. הוא מושג ללא פחד. זה מפיח בנו תקווה להביא את המציאות שלנו לרמה של רעיונות גדולים. עלינו לא להתפשר עליהם. הדור הצעיר נמצא באתגר הגדול בחייו".

הצעיר המיוחס אף העז למתוח ביקורת: "מה אפשר לומר על האנושות אם רק בשנה שעברה שולמו 1.7 טריליון דולר על נשק, אבל לא הועבר סכום זהה לדרישת האו"ם לסייע לפליטים סורים ולמדינות שמארחות אותם כמו ירדן? אין תשובות טובות. המסר לצעירי ירדן הוא שכסף הוא חשוב כדי להביס את האויב, אבל העולם נראה שותק לא פעם ולא פעמיים ועלינו לשבור את השתיקה ולסייע למי שזקוק לסיוע", התריס מול נציגי המדינות מרחבי העולם.

כצפוי, הנסיך חוסיין לא יכל שלא להתייחס גם למחויבות הירדנית לסיום הסכסוך בין ישראל לפלסטינים ולתפקידה של ירדן בשמירה על "המקומות הקדושים" בירושלים על רקע אירועי הר הבית לפני מספר חודשים: "אנו מחויבים לפתרון של שתי מדינות לשני עמים כמו גם לאחריות ההאשמית לאתרים המוסלמים והנוצרים בירושלים. המחויבות שלנו היא עבור שלום, מתינות ושיתוף פעולה בינלאומי. עלינו להשקות עץ שמניב פירות מאשר להוסיף שמן למדורה. על העולם לקבל החלטה", הצהיר.

חוסיין, שנקרא על שם סבו המלך חוסיין שחתם על הסכם השלום עם ישראל, סיים לאחרונה את לימודיו באקדמיה הצבאית בסנדהרסט ונראה שקידומו הציבורי נמצא בעיצומו. לאחרונה נראה שהוא לוקח חלק פעיל יותר בפעילות המדינית, כשהוא מתלווה לאביו כמעט לכל אירוע.

החלטתו של אביו המלך עבדאללה שהוא יישא במקומו את הנאום בעצרת האו"ם, היא ככל הנראה צעד נוסף בדרך להכשרתו לכס המלוכה, לאחר כהונת אביו שלא צפויה להסתיים באופק הקרוב.

מנגן עם אחותו בגיטרה (מתוך אינסטגרם)

חוסיין אף הגביר את פעילותו ברשתות החברתיות, מפעיל חשבונות בטוויטר ובאינסטגרם תוך שילוב של קטעים מחייו האישיים, ולאחרונה הוא העלה לשם סרטון בו הוא נראה מנגן על גיטרה עם אחותו. כמו כן, הוא אף החל לתפעל אתר אינטרנט הקרוי על שמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר