המשטרה נסוגה

ראש ארגון פשע? העבריין מיכאל מור מואשם רק ב... החזקת נשק

מיכאל מור, היעד המודיעיני המרכזי של משטרת ישראל באזור הצפון, הופלל לטענתה באמצעות סוכן סמוי. אך אם תחילה היה נראה כי זהו סופו של העבריין הבכיר, כעת הוא מואשם בעבירות זוטרות (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פרקליטו של מור שמח על מפלת המשטרה (צילום: שמיר אלבז, ynet)

בבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד העבריין מיכאל מור, אך נראה כי ניסיונותיה החוזרים ונשנים של המשטרה להפלילו בצורה משמעותית - כשלו.

כזכור, בעבר כבר נעצר מור מספר פעמים אך בכל פעם הוא שוחרר מחוסר ראיות. הפעם הוא נעצר במסגרת פעילות של סוכן סמוי, כשבין סעיפי העבירה בהם הוא נחשד היה כצפוי גם "ניהול ארגון פשע".

אלא שלמרבה ההפתעה, בכתב האישום לא מופיע סעיף משמעותי זה. העבירות שכן נכללות בו הן עבירת אמל"ח, קשירת קשר לביצוע פשע, ניסיון לעסקה אחרת בנשק וניסיון להחזקה בנשק.

מלבד העבריין הבכיר מנהריה, שמתגורר כעת ברמת גן, נעצרו גם ערן ואבי אסבן ששניים מקרובי משפחתם - חיים אסבן ואסי ארליך - נרצחו בחודשים האחרונים. מעצרו של מור הוארך היום עד החלטה אחרת. הדיון הבא יתקיים ב-16 באוקטובר, ואז יוחלט אם להמשיך את מעצצרו עד לתום ההליכים נגדו.

בכתב האישום מתואר, כי מור אמר לשני הנאשמים האחרים שיש ברשותו מטעני חבלה כדי לפגוע ביריביו, אך אין ברשותו נפצים, ולכן הוא הנחה אותם להעביר לסוכן אחר נשק אוטומטי ומטען חבלה כשהוא מבקש שהסוכן ידאג להעביר אליהם את הנפצים. בהמשך התקשר לסוכן ובירר מדוע לא עשה כן. הנפץ נמצא בסופו של דבר כחלק מאמצעי הלחימה ברכב שנתפס ליד קיבוץ עין המפרץ לפני כחודשיים.

מיכאל מור בבית המשפט (צילום: אפי שריר, ynet)

כזכור, במסגרת המאבקים בין ארגוני הפשיעה בצפון, שבראש אחד מהם עומד מור, אירעו בשבועות האחרונים מספר תקריות אלימות בנהריה ובקריות, ביניהן הצתת עסק להחלפת כספים, השלכת רימונים והנחת מטעני חבלה. במקרה אחד אף התפוצץ מטען חבלה ברכבו של גבר הקשור לאחד הארגונים, בקריית חיים, והוא נפצע קשה מאוד. בשנים האחרונות ספג ארגונו של מור אבידות כבדות, כשלפחות חמישה בני אדם המזוהים עמו, בהם אחיו בדרי, נרצחו.

כחלק מהחקירה נגד ארגון הפשיעה של מיכאל מור, רכש הסוכן הסמוי כלי נשק דוגמת שני רובים מסוג קרל גוסטב, רובה M-16, תת-מקלע מסוג MP5, אקדח FN, אקדח תוצרת ברטה עם משתיק קול, אקדח תוצרת גלוק, אקדח תוצרת סמית' אנד ווסון ועוד אקדחים מסוגים שונים.

סנגורו של מור, עו"ד יהלי שפרלינג, מסר: "מכל ההרים והגבעות נשאר סעיף אישום אחד קטן, על נפץ שהסוכן המשטרתי נתן למרשי. לא ארגון פשיעה, לא סחר בנשק ולא סמים. זה הכול. סעיף זניח. העיקר שיצאה המשטרה בכותרות והבטחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר