שנה לאחר הטרגדיה

קריסת החניון: הורי אחד ההרוגים - הגישו תביעה

הוריו של דניס דיאנצ'נקו, אזרח אוקראינה שהגיע לעבוד בישראל כפועל בניין ונקבר תחת הריסות החניון ונהרג, הגישו תביעה כנגד 'דניה סיבוס' בטענה לרשלנות (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
החניון שקרס, צילום מהאוויר (צילום: דוברות המשטרה)

שנה לאחר אסון קריסת החניון ברמת החייל בו נהרגו שישה בני אדם, הוריו של דניס דיאנצ'נקו, אזרח אוקראינה שנקבר תחת הריסות החניון ונהרג, הגישו הבוקר (ראשון) לבית משפט השלום בתל אביב תביעת נזיקין ופיצויים נגד חברת הבנייה "דניה סיבוס", מהנדסי המבנה וחברות הביטוח בגין אחריותם למחדל.

באירוע הטרגי נהרגו כאמור שישה פועלים ו-24 אחרים נפצעו. התביעה לפיצויים היא בגבול סמכותו של בית המשפט. חקירת המשטרה עדיין לא הסתיימה, והעבודות לבנייה מחודשת של החניון חודשו לאחרונה.

דיאנצ'נקו, בן 28 במותו, היה בנם היחיד של איגור ולודמיליה, אזרחי אוקראינה. דניס הגיע לישראל בהיתר עבודה כדי לעבוד כפועל בניין ולהתחיל את חייו בישראל. ב-5 בספטמבר בשנה שעברה הוא נהרג באורח טרגי כאשר החניון שבו עבד התמוטט עליו. "הדבר מדבר בעד עצמו - הכשל הכבד בביצוע ובבניית החניון ברמת החייל שקרס מלוא ארבע קומותיו על עובדיו שנקברו תחת ההריסות", נכתב בכתב התביעה שהגישה עו"ד יוליה שנקר. "על הנתבעים להבטיח את תקינות העבודה באתר הבנייה עד להשלמתו באופן מלא. אלמלא הפרו הנתבעים את החובות החקוקות, לא היו התובעים נפגעים כתוצאה מקריסת החניון".

רגעי הקריסה כפי שנלכדו במצלמות האבטחה

בכתב התביעה נטען כי חברת הבנייה פעלה באופן רשלני לכאורה כאשר לא הקפידה על הוראות המהנדסים ובנתה את החניון עם מחסור בחומרי בנייה. בהמשך מצוין כי למרות סימני אזהרה שהשמיעו העובדים באתר הבנייה לפני הקריסה, המנהלים בשטח לא התייחסו ברצינות לדברים ואף עודדו אותם לסיים את העבודות מהר כדי שלא ייקנסו על מסירת האתר באיחור. העבודות נמשכו "חרף חששות שהתעוררו בקרב העובדים, שקבלו והתלוננו על תחושת רעידות כאשר מכשיר שניקה את הרצפה עבד במקום. לא התייחסו לתלונות לגבי הצפת המרתף שסיכנה את עמידות המבנה", נכתב בתביעה.

הוריו של דיאנצ'נקו המנוח טוענים כי הבשורה על מותו של בנם יחידם בארץ רחוקה גרמה להם לשוק, הלם ומצוקה נפשית. העובדה שדניס היה זה שדאג לפרנסת משפחתו באוקראינה גרמה להם גם לנזקים כלכליים רבים.

מחברת דניה סיבוס נמסר בתגובה: "אנו מצרים וכואבים את כאבן של המשפחות. אנו מעמידים את מלוא הסיוע לרשויות החוקרות את התאונה ומשתפים איתן פעולה באופן מלא ובשקיפות מוחלטת. לפיכך, כל עוד מתנהלת בדיקה של הרשויות בנושא, וכל עוד לא פורסמו המסקנות, האם הכשל מקורו בגורם תכנוני או ביצועי, מנועה החברה מלהתייחס להיבטים השונים של האירוע הטרגי. ולכן, ראוי יהיה להמתין עד לסיום בדיקת הנושא על ידי הרשויות בטרם הסקת מסקנות כאלה או אחרות. יודגש כי, מאז קרות האירוע ועד היום, החברה פועלת על מנת לספק למשפחות כלל הנפגעים את כל הנדרש, וזאת באמצעות הקבלנים המעסיקים אותם, על מנת להקל עליהם באבלם הכבד ובהתמודדות היומיומית. עוד יצוין כי נכון למועד זה טרם התקבלה כל תביעה במשרדי החברה. אם וכאשר תתקבל כזו נגיב לגופם של דברים בערכאות המשפטיות המתאימות".

כאמור, גם שנה לאחר האסון, לא הסתיימה חקירת המקרה. ממשטרת ישראל נמסר כי "מיד לאחר קריסת החניון בתל אביב משטרת ישראל פתחה בחקירה אשר נמצאת בשלבים מתקדמים. בימים אלה היחידה החוקרת ממתינה לקבלת חוות דעת מקצועיות טרם סיום החקירה. נציין כי החקירה מתבצעת בליווי צמוד של הפרקליטות, תוך בחינת מכלול הראיות ביסודיות ובהתבסס על חוות דעת של מומחים חיצוניים שונים. מטבע הדברים לא נוכל לפרט בשלב זה מעבר לכך, אולם נציין כי המשטרה תמשיך לחתור לחקר האמת בחקירה זו, כמו בכל חקירה משטרתית אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר