בעקבות הבחירות בגרמניה

החשש היהודי מהימין הקיצוני: רבנים ערכו תפילה מיוחדת

בגרמניה, צפויה מפלגת הימין הקיצוני להיכנס, לראשונה מהשואה, לבונדסטאג, והחשש גובר. מספר רבנים ערכו תפילה מיוחדת אצל הבעל שם ממיכלשטאט וסיפרו: "יש כאן דאגה וחשש" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
התפילה (באדיבות המצלם)

הבחירות לנשיאות ולבונדסטאג בגרמניה נערכות היום (ראשון) בצל העלייה של כ-50 אחוזים בתקיפות אנטישמיות מתחילת שנת 2017.

על פי הסקרים, מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" תזכה לראשונה במושבים בבית הנבחרים הגרמני והחשש בקרב יהודי גרמניה - גובר. על פי ההערכות, הם יקבלו 10% מן הקולות וזו תהיה הפעם הראשונה מאז השואה שגורמים פוליטיים כה קיצוניים יכנסו לבונדסטאג. יצוין כי רבים מהתומכים במפלגה הם ניאו-נאצים. עם זאת, על פי ההערכות, הקנצלרית אנגלה מרקל תזכה בקדנציה נוספת, רביעית במספר.

ראב"ד פרנקפורט, הרה"ג הרב יוסף הבלין, ורב העיר אופנבך, הרה"ג הרב מנחם גורביץ', עלו הבוקר עם מאות יהודים לציון קברו של הבעל שם ממיכלשטאט, הטמון במדינת הסן, לרגל יומא דהילולא שחל היום כדי להתפלל לשלומם והצלחתם של יהודי גרמניה, וכן להתפלל על עתידם בצל בחירתם הצפויה של הקיצוניים.

הרב שלמה ביסטריצקי, רבה הראשי של העיר המבורג וחבר ב'איגוד הרבנים גרמניה', אומר כי "יש כאן יהודים שבהחלט חוששים מעלייתם של גורמים המזוהים עם הניאו-נאצים. זה לא אומר שמחר או בעוד חודש יפגעו בנו חלילה או שהשלטונות יהפכו את עורם, אבל זה בכלל לא נעים".

לדבריו, הסיבה לכך נובעת מההצפה של גרמניה בכמיליון פליטים מוסלמים. "הם גרמו לאנטגוניזם ולכן יש גרמנים שמרגישים שהם נלחמים על הבית. זה לא בהכרח שמי שמצביע למפלגה הימנית-קיצונית הוא אנטישמי".

הרב יוסף-ירחמיאל הבלין, אב"ד דפרנקפורט, החבר גם הוא ב'איגוד הרבנים בגרמניה', הוסיף: "הקריאה ליהודים במדינה, שנעשתה בעל-פה בבתי הכנסת ובשיחות סגורות, נעשו מתוך דאגה. אני נמצא כעת בציון הבעל-שם-ממיכלשטאט כדי להתפלל על עתידם של יהודי גרמניה.

"מפלגת הימין הקיצוני נלחמת באיסלאמיזציה של גרמניה, אבל יש בה גם סממנים אנטישמיים. הם כביכול פונים לקהילה היהודית ואומרים 'נגן עליכם מהמוסלמים', אבל בגלל ההיסטוריה של המדינה והמורכבות, יש כאן חשש. יש כאן השפעה הצהרתית כדי להשמיע את קולה של הקהילה היהודית. בסופו של דבר, הכל בידי שמים וכמובן שאנחנו מתעסקים יותר במישור הרוחני".

יצוין כי בעקבות החשש מפני העליה של ''אלטרנטיבה לגרמניה'', יצאו רבני ערים וקהילות במדינה החברים ב'איגוד הרבנים גרמניה' בקריאה ליהודי המדינה לצאת ולהצביע בהמוניהם בניסיון אחרון למנוע ממפלגות קיצוניות להיכנס לבית המחוקקים הגרמני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר