תושבי רמת שלמה נדהמו

זעזוע: השכונה החרדית הורחבה בעיצומו של ראש השנה

במשך שנים ציפו תושבי רמת שלמה שבירושלים למימוש ההחלטה על הרחבת השכונה, אך הם לא תיארו לעצמם כי הדבר ייעשה תוך חילולו בפרהסיה של יום הדין. חברת מוריה: נרענן נהלים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דוד כהן, כיכר השבת)

מה קרה בימי ראש השנה בשיפולי ההר הסמוך לרמת שלמה בירושלים? כמה וכמה מתושבי השכונה החרדית פנו היום (ראשון) ל"כיכר השבת" ובפיהם כעס רב על חילול החג שהתרחש לנגד עיניהם - ובפרהסיה.

מתברר, כי בעיצומו של יום הדין, נשמע ברמה קול טרטוריהם של טרקטורים שעבדו כבכל יום חול, כחלק מהכנת התשתית להרחבתה של השכונה, שעליה כבר הוחלט בעבר מספר פעמים ורק לאחר בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארה" יצאה לפועל.

מי שאחראית על עבודות אלו, בימי שגרה, היא החברה העירונית 'מוריה'. אריה, אברך המתגורר בשכונה, זועם: "איזו חוצפה זו שחברה עירונית מרשה לעצמה לחלל ככה את קדושת החג, כאילו לטובתנו - להרחיב לנו את השכונה".

תושב אחר מוסיף ומתאר, כי כשהוא וחבריו נגשו לפועלים ומחו בפניהם על מעשיהם המזעזעים, "הם עשו עצמם תמימים ואמרו 'מה, שבת היום? אה, ראש השנה? אז למה לא אמרו לנו מראש', ובסוף הם הבינו שאין להם ברירה והפסיקו את העבודות".

מנהל המנהל הקהילתי של רמת שלמה עזרא ברגר אומר ל"כיכר השבת", כי "אכן הגיעו פניות של תושבים על עבודות עפר שהתבצעו בשטח של הרחבת שכונה ברחוב טולידנו. שוחחנו עם נציגי העיריה יעקב הלפרין ויוסי דייטש, ובמקביל שוחחנו עם מנהל העבודה בשטח מטעם מוריה - שטען כי בשטח הבניה עובדים מספר גופים וכי חברת מוריה לא עבדה בראש השנה וגם לא קבלני המשנה. העבודות בוצעו ככל הנראה ע"י היזמים האחרים. הנושא הזה נבדק ומטופל על ידי המנהל יחד עם חברי המועצה".

רענון הנוהל של חברת מוריה

מחברת מוריה נמסר בתגובה: "החברה לפיתוח ירושלים הינה חברה עירונית, המייחסת רגישות וחשיבות רבה לקדושת השבת, החגים ומועדי ישראל ומקפידה על השבתת כל עבודות הביצוע בכל אחד מהפרויקטים של החברה בשבתות ובחגים הן מצד עובדי חברת מוריה והן מצד הספקים השונים, לרבות בפרויקט ברמת שלמה".

"בעקבות פנייתו של הרב יעקב הלפרין, חבר מועצת העיר, עורכת הנהלת חברת מוריה בירור מקיף בנושא מול קבלני הביצוע של הפרויקט ברמת שלמה לבדיקת הטענות ומחר אף ייערך סיור בפרויקט על מנת לבחון מקרוב את הדברים. חשוב לציין, כי אין כל היתר המאפשר עבודות בראש השנה, בחגים או בשבתות בכל פרויקט שהוא".

"עד לבירור הסופי בנושא, הוציאה היום הנהלת מוריה מכתב לכלל מנהלי הפרויקטים על רענון כל נהלי העבודה לרבות האיסור המוחלט של עבודה בחגים ובשבתות בכל פרויקטי החברה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר