לא למדו ליבה

ההורים לחצו, הצעירים הנוטשים משכו - והתביעה נמחקה

הסאגה סביב הצעירים שנטשו את העולם החרדי ותבעו את מדינת ישראל שלא כפתה את לימודי הליבה, באה כנראה אל סיומה בביהמ"ש המחוזי. גורם משפטי: "מקווה שיעשו חשבון נפש" • הסיפור המלא (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ילדים בחינוך החרדי. אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

לאחר שבחודש שעבר פסל בית המשפט המחוזי את מרבית התביעות של הצעירים שנטשו את העולם החרדי, נגד מדינת ישראל ומוסדות החינוך בהם למדו, היום (ראשון) הא הורה על מחיקת התביעות לחלוטין.

כזכור, תחילה הגישו הצעירים המנהלים כיום אורח חיים חילוני, תביעת פיצויים בהיקף אדיר בגין העובדה שלא הוענקו להם לימודי ליבה בילדותם, ושהיא כביכול פגעה בעתידם הכלכלי והאישי.

אך כישלונם המשפטי החל, כשהמדינה - הנתבעת - צירפה את הורי הילדים כצד שלישי בדיון, וכפי שנודע ל"כיכר השבת" חלקם פנו לילדיהם והתחננו כי ימשכו את התביעה שכעת מופנית גם אליהם.

בשל כך, מרבית התובעים אכן משכו את תביעותיהם, ואלו שנותרו היו ברובם מעל גיל 25, מה שהוביל את השופט משה בר עם להודיע לפני מספר שבועות כי הם לא רלוונטיים לדיון בגין ההתיישנות שחלה על תביעותיהם בחלוף השנים הרבות.

לאחר החלטה זו של השופט, נוצרה בפני מעט הצעירים בגיל הרלוונטי, אלו שנשארו בתביעה, בעיה חדשה: ההיתכנות לתביעה בבית משפט מחוזי היא רק מסכום מסוים ומעלה, ולאחר שסכום התביעה פחת דרסטית - עם הקיצוץ במספר התובעים - תביעתם היתה צפויה להידחות במחוזי.

החלטת השופט, היום (סריקה)

"כך שבמקום להיזרק מכל המדרגות בידי השופט", אומר ל"כיכר השבת" גורם משפטי שהיה מעורב בפרשה, "העדיפו הצעירים הנוטשים להיעתר היום להמלצת השופט למחוק את התביעה".

כפי שנודע ל"כיכר השבת", כעת התובעים מתכוונים להגיש את התביעה מחדש בבית משפט השלום כבר בזמן הקרוב, ואולי יחכו מעט עם המהלך - בהמתנה להצטרפות תובעים חדשים.

"התקוה שלי", אומר גורם בצוות ההגנה, "היא שבימים אלו של חשבון נפש יחליטו הצעירים להפסיק להציק ולרדת לחיי הוריהם ולכלל הציבור החרדי".

מעמותת יוצאים לשינוי המובילה את תביעת הליבה נמסר בתגובה: "בדיון שהתקיים היום קיבל השופט את בקשת עו"ד לקר - נציג התובעים להעביר את הדיון לגבי התובעים עליהם לא חלה התיישנות לבית משפט השלום, שם ימשיך הדיון בתיק ללא שינוי. בימים אלו נשקלת גם האפשרות להגיש ערעור לבית משפט העליון על הפסיקה בנושא ההתיישנות של שאר התובעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר