מצוקת הדיור וגזירת ההתערבות

בדרשת שבת שובה של הרבי מסאטמר: עצה על חוק הגיוס

האדמו"ר מסאטמר הקדיש את דרשת שבת שובה למספר נושאים העומדים על הפרק - מצוקת הדיור בויליאמסבורג, גזירת ההתערבות בתכני הלימוד וביטול חוק הגיוס בבג"ץ והפתרון לכך (חסידים, עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כ"ק האדמו"ר מסאטמר (צילום: SOS)

אלפי חסידי סאטמר התאספו בשעות אחר-הצהריים (שעון ניו יורק) אתמול (ראשון) בהיכל בית המדרש של חסידות סאטמר בוויליאמסבורג שם נשא האדמו"ר את "דרשת שבת שובה".

בתחילת הדרשה התפלפל האדמו"ר בסוגיא שלומדים בישיבה בעניין "מצות לאו להנות ניתנו" כשהוא מבאר את הנושא בעיון ובעומק.

לאחר מכן התייחס האדמו"ר לענייני השעה ודרש דברי מוסר, התעוררות והתחזקות.

האדמו"ר התייחס בעיקר לבעיה הגדולה שנוצרה בשנים האחרונות בעיקר לתושבי שכונת ווילאמסבורג כאשר מחירי הדירות עלו לסכומים גבוהים ביותר בעיקר בגלל ריבוי תושבים לא יהודים שאינם יכולים לשלם את המחירים במנהטן והם עוברים לווילאמסבורג, שכונה בה מחירי הדירות זולים יותר באופן יחסי וגורמים בכך לעליית המחירים.

האדמו"ר ביקש מחסידיו לעזוב את השכונה ולעבור, כמו בישראל, להתגורר לגור מחוץ לערים הגדולות הן בשל יוקר הדירות והן בשל בעיות בשמירת העיניים וגדרי הקדושה הקיימים בשכונה לאחרונה.

האדמו"ר המשיך לדבר על הגזירות המרחפות על כלל ישראל בארץ ובארה"ב.

הגזירה הראשונה אליה התייחס הרבי הינו נושא ביטול חוק הגיוס המתוקן ע"י בג"ץ, האדמו"ר הבהיר כי לא היתה זו חכמה גדולה ולא היה צריך להיות נביא בכדי לדעת שזה מה שיהיה שבג"ץ יבטל את החוקים עד שזה יהיה באמת 100 אחוז שוויון בנטל, ולכן לדבריו כל התכנונים לחוקק חוק חדש לא יועילו משום שאף הוא לא יעמוד במבחן בג"ץ ויבוטל על ידי השופטים.

"לכן", אמר האדמו"ר, "העצה היחידה היא לשים בצד את כל האינטרסים הפוליטיים ולאחד באמת את כל היהדות החרדית ביחד, זה אולי יעזור להצלת היהדות החרדית בארה"ק".

בשלב זה עבר האדמו"ר לדבר על הגזירה המרחפת על יהדות ארה"ב בכלל וניו יורק בפרט, נושא ההתערבות בתכני הלימוד במוסדות החינוך, זאת על רקע תביעת ענק שהגישו יוצאים בשאלה נגד עיריית ניו יורק על כך שלא קיים פיקוח מספיק בחיידרים ובישיבות מצד השלטונות שילמדו את כל תוכניות הליבה.

האדמו"ר סיים בבקשה להתפלל בימים אלו - "קרע רוע גזר דינינו בכל מקומות מושבי בני ישראל ובגאולה הקרובה ע"י משיח צדקינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר