טראמפ חידש את איסור הכניסה מ-8 מדינות

הנשיא האמריקני חידש הלילה את הצו שאוסר כניסה משמונה מדינות שונות אם כי דרגת החומרה שונה בין מדינה למדינה. טראמפ: "להפוך את אמריקה לבטוחה זו העדיפות" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ חתם הלילה (שני) מחדש על צו המגביל את כניסתם של אזרחים משמונה מדינות לארצות הברית. הצו החדש יחול מ-18 באוקטובר על אזרחי צפון קוריאה, איראן, צ'אד, לוב, סוריה, ונצואלה, תימן וסומליה. על פי גורמים במחלקה לביטחון המולדת, אזרחי עיראק לא יכללו בצו, אך עדיין יעברו בדיקה מוגברת.

ההגבלות שיוטלו במסגרת הצו נעות בין איסור כניסה לכלל תושבי המדינה, כמו בצפון קוריאה ובסוריה, להגבלות ספציפיות יותר. לדוגמה, השעיית האשרות לתושבי ונצואלה שתחול רק על בכירים בממשל ומשפחותיהם הקרובות.

ההכרזה על הצו החדש התקיימה באותו היום שבו צפוי לפוג הצו הקודם של טראמפ בנוגע לכניסה לארה"ב, שהטיל איסור כניסה לארה"ב על אזרחי שש מדינות מוסלמיות למשך 90 ימים. המדינה היחידה שהייתה כלולה בצו הראשוני ולא מופיעה בצו החדש היא סודן.

בציוץ שפרסם סמוך להכרזה על הצו החדש כתב טראמפ: "להפוך את אמריקה לבטוחה זו העדיפות הראשונה שלי. לא נוכל להכניס אותם לתוך המדינה שלנו".

ההגבלות מבוססות על קריטריונים שעליהם החליט המשרד להגנת המולדת, בין היתר אם המדינות מנפיקות דרכונים ביומטריים ומשתפות מידע על טרוריסטים. ארה"ב העבירה לכל המדינות את אמות המידה שבהן ייבחנו כדי לקבל אישור כניסה למדינה ונתנה 50 יום לעמוד בהן. שמונה המדינות שנכללות בצו הן אלו שסירבו או שלא הצליחו לעמוד בתנאים.

בהודעת הממשל נכתב כי צפון קוריאה הוכנסה לרשימה מכיוון שהיא לא משתפת פעולה עם ממשלת ארצות הברית בשום אופן ולא סיפקה את כל דרישות המידע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר