היום השלישי

"שיר של יום": 'אוחילה לא-ל' בביצוע ייחודי

פרויקט "שיר של יום" בשיתוף ההרכב 'מפתח סול' ו'כיכר השבת' בביצוע השלישי, כל יום תוכלו לצפות בקליפ בלעדי ברוח הימים הנוראים של חברי ההרכב הווקאלי המצליח (סינגלים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

פרויקט "שיר של יום" בשילוב ההרכב הווקאלי 'מפתח סול' ואתר כיכר השבת ממשיך במרץ ומגיע אל היום השלישי.

הסטודיו הזמני באיים הקריביים של חיים ויס ממשיך לעבוד בלי הפסקה.. לאחר 2 הביצועים הראשונים – "אבינו מלכנו" אותו ביצע נתי שיש, והשיר "לדור ודור" אותו ביצע אליהו חולדורב, הגיע תור הזמיר בעל קול הפעמונים שבחבורת 'מפתח סול' – אור שבח. אם השם הזה מצלצל לכם מוכר, מדובר בבן של הזמר הידוע אורי שבח. לאחר שתשמעו את ביצוע השיר של אור, פתאום תבינו כמה נכון הפתגם 'התפוח לא נופל רחוק מעץ'.

בחזרה לשיר.. אור בחר את השיר המוכר 'אוחילה לקל', אבל לא שכח לשלב את שורשיו התימנים בשיר. לשאלתנו מה גרם לו לבחירה זו, ענה אור "למען האמת, בחירת השיר הייתה קלה עבורי. בתור מי שעובר לפני התיבה בימים נוראים מזה שנים רבות, תפילת 'אוחילה לקל' אותה נוהג החזן לומר בכוונה רבה, היא תפילה מיוחדת בעיניי. תפילה בה מבקש החזן מהקב"ה לקבל את תפילתו ואת תפילת הציבור אותו החזן 'מייצג' בפניו" מציין אור שבח ומוסיף "אמנם במהלך השנים האחרונות אני עובר לפני התיבה במניין נוסח אשכנז, אבל תרבות הפיוטים התימנים ממנה אני מגיע, לא נשכחה ממני ולעולם לא תשכח, ולכן החלטתי לפתוח את השיר בפיוט התימני המוכר 'שמע האל ענני בתפילה', פיוט עליו גדלתי ואשר מזכיר לי תמיד את הבית", מסכם אור.

"לעבוד עם הקול של אור, זו הנאה צרופה" אומר ויס אשר אמון על ההפקה המוזיקלית. "בפתיחת השיר בחרנו להכניס פיוט תימני שאבא של אור – אורי שבח ביצע וממשיך לבצע בהופעות שלו. מי שמכיר את הביצוע של אורי, יסכים איתי שקשה מאוד שלא להבחין בדמיון בין השניים", ממשיך ויס ומסכם "היה לי לכבוד לעבוד עם הזמר הענק הזה".

"אוחילה לקל"

לחן – הרב הלל פלאי

צילום ועריכת קליפ - אבירם שוקרון.

להאזנה גם ל"שיר של יום" - היום הראשון כנסו כאן

להאזנה גם ל"שיר של יום" - היום השני כנסו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר