פיגוע בהר אדר

בין הנרצחים: סמ"ר סולומון גברייה הי"ד, לוחם מג"ב בן 20

בפיגוע הירי בהר אדר נרצח לוחם מג"ב סמ"ר סולומון גברייה הי"ד, בן 20 מבאר יעקב • יחד אתו נרצחו בפיגוע שני מאבטחים - יוסף עותמאן ז"ל מאבו גוש, ואור אריש הי"ד, תושב היישוב הר אדר (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה. תמונה ראשית: קבוצת 'מדברים תקשורת')

הותר לפרסום: בפיגוע הירי הקשה הבוקר (שלישי) בכניסה ליישוב הר אדר, ליד ירושלים, נרצח סמ"ר סולומון גברייה הי"ד, בן 20 מבאר יעקב, לוחם משמר הגבול.

בנוסף, השר לביטחון פנים גלעד ארדן פרסם בחשבון הטוויטר שלו כי יוסף עותמאן ז"ל מאבו גוש הוא אחד המאבטחים שנרצחו בפיגוע הירי. הנרצח השלישי בפיגוע הקשה, הוא אור אריש הי"ד, תושב היישוב הר אדר.

בשעות הבוקר הגיע מחבל פלסטיני לשערו האחורי של היישוב הר אדר, בשעה בה נכנסו פועלים פלסטינים עם היתרי עבודה ליישוב.

המחבל החשיד את כוח המאבטחים והלוחמים שהיו במקום, שלף אקדח והחל לירות לעבר הכוחות. כתוצאה מחילופי האש נפצע ישראלי אחד ונהרגו שני מאבטחים ולוחם מג"ב.

במשטרה אומרים כי "ערנותם של חבריו לצוות ורכז הביטחון הביאו לנטרלו של המחבל ולסיומו של הפיגוע".

סמ"ר סולומון גברייה הי"ד

סמ"ר סולומון גברייה הי"ד, תושב באר יעקב, בן 20 (הועלה בדרגה לאחר מותו), התגייס לפני כשנה וחצי לשירות חובה במשמר הגבול. בתפקידו האחרון שימש כלוחם במרחב עוטף ירושלים של משמר הגבול. סולומון ז"ל, הותיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח. הלוויתו תתקיים היום בשעה 17:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בבאר יעקב.

המחבל הוא תושב בית סוריכ, בן 37 ואב לארבעה, ללא רקע ביטחוני קודם שהחזיק בהיתר תעסוקה למרחב התפר באזור יהודה ושומרון. מחקירה ראשונית של כוחות הבטחון עולה כי המחבל בעל עבר של בעיות אישיות ומשפחתיות משמעותיות ובכלל זה רקע של אלימות במשפחה. עוד עולה כי אשתו של המחבל ברחה לפני מספר שבועות לירדן והותירה אותו עם ארבעת ילדיו.

יוסף עותמאן ז"ל. באדיבות המשפחה

בעקבות הפיגוע הרצחני, מפקד פיקוד מרכז, אלוף רוני נומה ומפקד אוגדת איו"ש, תת אלוף ערן ניב הגיעו למקום האירוע על מנת לקיים הערכת מצב. בנוסף, כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית בנימין קפצו לנקודה.

כמו כן, כוחות צה"ל ומג"ב מבצעים כתר על מרחב בידו בו נמצא הכפר סוריכ ממנו יצא המחבל. יציאה תתאפשר במקרים הומניטריים בלבד.

אור אריש הי"ד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר