חילולי השבת בבקבוקי היין

הרבנים דנו עם מנהלי 'פניציה' במשבר, הליטאים נעדרו

המשבר מול חברת 'פניציה' בעקבות חילולי השבת בייצור בקבוקי יין הוביל לישיבה משותפת של חברי ועדת הרבנים, מנהלי מערכות הכשרות ומנהלי החברה בניסיון למצוא פתרון, הליטאים נעדרו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכינוס (באדיבות המצלם)

רבני וראשי הוועדה למען השבת יחד עם ראשי מערכות הכשרות התכנסו בצהריים (שלישי) לדיון חירום עם מנהלי מפעל פניציה במטרה למצוא פתרון למשבר חילולי השבת.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", סערת הבקבוקים העשויים מזכוכית המיוצרים על ידי חברת 'פניציה' גם בשבתות וחגים וההצעה להטיל חרם על מוצרי החברה, פרצה לאחר שכ"ק מרן האדמו"ר מגור חילק יין אך ורק מחברת קדם המייצרת בחוץ לארץ.

ל"כיכר השבת" נודע כי באסיפה בראשותו של מזכיר הוועדה הרב יצחק גולדקנופף משתתפים בין היתר הגאון רבי יוסף עמרם מושקוביץ חבר ועדת הרבנים, הרב גבריאל פפנהיים מנכ"ל בד"צ העדה החרדית, הרב מרדכי בריסק מנכ"ל בד"צ 'מחזיקי הדת' בעלזא, הרב פנחס בינדר מ'העדה החרדית', הרב יוסף מילר מבד"צ הרב לנדא, הרב מנחם גרליץ מבד"צ הרב רובין, הרב ישי מלכה מבד"צ בית יוסף, הרב שמואל יוסף שטיצברג מומחה לענייני טכנולוגיה בשבת, הרב אברהם משה הלפרין ממכון טכנולוגיה בהלכה ומנהלי חברת פניציה, בהם המנכ"ל ויו"ר מועצת המנהלים, אמנון כהן, שנשא דברים בפני המשתתפים.

רשימת המוזמנים

מי שנעדרו מהישיבה הם: מוועדת הרבנים - הרב יהודה יברוב, הרב צבי אודסר, הרב הלל וינברג, הרב שמואל סופר, הרב אברהם פיין, הרב דוד בן שמעון וכן הרב יעקב סבג מהרבנות הראשית, הרב רפאל מנת מבד"צ 'שארית ישראל' והרב משה בסר מבד"צ 'חוג חתם סופר'.

בהודעה מטעם 'שארית ישראל' שהועברה למארגנים נמסר כי "לצערנו נודע לנו אתמול בלילה שהמהלך לא מתואם עם גדולי ישראל. ולכן נאלץ להמנע מלהשתתף היום".

הבעייה העיקרית הינה העובדה שהתנור ומכונות הייצור של בקבוקי הזכוכית זקוקים לפעול 24 שעות 7 ימים בשבוע על מנת שיעבדו כפי שדרוש.

מנהלי 'פניציה' בכינוס

בישיבה הועלו מספר רעיונות על ידי הרבנים כיצד ניתן לפתור את המשבר כאשר בין היתר נדונה האפשרות למכור את המפעל לנוכרי בכל ערב שבת עד לאחריה או שלא להשתמש ולא לשווק את הבקבוקים המיוצרים בתנור בשבת.

בנוסף הועלו רעיונות על ידי הרבנים המומחים לענייני טכנולוגיה כיצד ניתן לאפשר למכונות הייצור והתנורים להפסיק את פעולתן ליממה אחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר