קמפוס לוסטיג: ניסיון מעשי כבר במהלך הלימודים

הדרך לפרנסה טובה למשפחה ומציאת העבודה הראשונה: בקמפוס לוסטיג של המרכז האקדמי לב מייצרים שיתופי פעולה, פרויקטים ותוכניות הכשרה המאפשרים לתלמידות לצבור ניסיון מעשי כבר במהלך הלימודים ולהיקלט עם סיום התואר בעבודה בשכר הולם בחברות המובילות במשק (לימודים, שיווקי)

קמפוס לוסטיג. (צילום: יחצ)

בשוק התעסוקה התחרותי, גם בעלי תעודות הסמכה ותארים של מוסדות הכשרה, לרבות מוסדות אקדמיים, מתקשים להשתלב בעבודה.

אכן, הלימודים מעניקים את הידע התיאורטי הנדרש למקצוע, אך המעסיקים אינם מסתפקים בכך, אלא דורשים ניסיון מעשי. בנקודה זו דורשי העבודה נתקלים במלכוד העבודה הראשונה: בלי ניסיון אין עבודה - בלי עבודה אין ניסיון.הם מגלים מהר מאד שמעסיקים רבים לא מוכנים לתת להם את ההזדמנות הראשונה. חלקם יוצאים למסע מתסכל וארוך בחיפוש אחר המשרה שתפתח עבורם את הדלת לפרנסה בכבוד.

האתגר מורכב עוד יותר כשמדובר במועמדים חרדים: לצד חוסר הניסיון בעולם העבודה בכלל, הם נתקלים בתנאים שאינם הולמים את עולם הערכים שלהם; לעתים מדובר בעבודה בסביבה מעורבת, בחשיפה לאינטרנט ולתכנים חיצוניים, בנורמות יומיומיות המעמידות אותם במצבים לא נוחים, באירועים חברתיים ופעילויות שונות מחוץ לתחומי העבודה ובקונפליקטים רבים נוספים.

קמפוס לוסטיג של המרכז האקדמי לב, המכשיר כבר קרוב ל-20 שנה סטודנטיות חרדיות במקצועות מבוקשים במשק, שם לו למטרה "לרפד" לבוגרות את ההתחלות הקשות הכרוכות בתהליך מציאת העבודה, תוך שימת דגש והקפדה מיוחדת על עבודה המותאמת לאורח החיים של אישה חרדית.

כדי לדלג על מכשול הניסיון פועלות בקמפוס מגוון תכניות לצבירת ניסיון תעסוקתי כבר במהלך הלימודים דוגמת: קורסי הכשרה בתחומים נדרשים בשוק הנותנים מענה לדרישות המשרה ובשיתוף פעולה עם החברות המובילות. כמו כן, בקמפוס לוסטיג פועלת תוכנית הדבר הבא, במסגרתה משולבות הסטודנטיות בתפקידי התמחות בארגונים חונכים תחת ליווי מנטור אישי, במהלך התוכנית הן צוברות ניסיון תעסוקתי משמעותי, בתפקיד ההולם את תחום הלימוד שלהן.

בנוסף, בחוגים להנדסת תוכנה ומנהל עסקים, מבצעות התלמידות בשנת הלימודים האחרונה פרויקט גמר, בארגון עסקי אמתי, בו הן נותנות מענה לצרכים של הארגון. פרויקט זה מאפשר להן ליישם את חומר הלימוד הלכה למעשה תוך חידוד יכולותיהן.

תוכניות אלו ונוספות מאפשרות למעסיקים בשוק העבודה להתרשם מאיכות ורצינות התלמידה, ואכן תלמידות רבות נקלטות כעובדות מן המניין מיד עם סיום לימודיהן. בתוכניות אלו משתתפות החברות המובילות במשק, ביניהן: מיקרוסופט, טקסס- אינסטרמנט, פיליפס, סיטי-קאר, פסגות קרנות פנסיה, טבע, בנקים, חברות ביטוח ומשרדי רו"ח.

פרויקטים רבים אף זכו לפרסי "פרויקט מצטיין" ע"י החברות המעסיקות. בין השאר העניק מנכ"ל "WE WORK ישראל", פרס הצטיינות לקבוצת התלמידות שהשתתפו בפיתוח מיזם שעוסק במתן יכולת חשיבה אנושית לדמויות ממוחשבות (בינה מלאכותית). מנכ"ל חברת "וריסנס" המפתחת כלים טכנולוגיים מתקדמים לתעשייה הביטחונית, העניק פרס פרויקט מצטיין לשתי תלמידות שפתחו מערכת בקרה מקבילית מורכבת לשבב אלקטרוני המורכב בכלי חלל ועוד.

רות יצחקוב, בוגרת החוג לחשבונאות בקמפוס לוסטיג של המרכז האקדמי לב מספרת על החוויה האישית שלה בתהליך מציאת העבודה: "כשחברות שלי, סטודנטיות לחשבונאות במוסדות לימוד אחרים סיפרו לי שהן לחוצות מה יהיה ביום שאחרי התואר, הן הופתעו מאד לשמוע שבלוסטיג תהליך מציאת העבודה שונה. כאן הופכים את הסדר ורותמים את העגלה לפני הסוסים: מרכז ההשמה של הקמפוס פונה לסטודנטיות כבר בשנה האחרונה ללימודים ומכין אותן לקראת היציאה לעבודה. הסברים מקצועיים על שוק העבודה, סדנאות הכנה לראיונות עבודה ולתהליכי המיון בארגונים, פגישות אישיות להכוונה ולכתיבת ושיפוץ קורות החיים. כך שלסטודנטיות יש הבנה וכלים כיצד להשתלב במקומות עבודה מובילים".

עם כל זאת, עדיין קשה לבוגרת טרייה למצוא התמחות (סטאז') בכוחות עצמה, וגם כאן משקיע מרכז ההשמה של הקמפוס משאבים רבים בהשגת משרות איכותיות לבוגרות. אין זה מובן מאליו, כאשר מוסדות לימוד אחרים מסמנים 'וי' על עוד סטודנט שסיים את חובותיו הלימודיים ומעבירים אותו באנחת רווחה לסטטוס 'בוגר', כמו עוד מאות ואלפים אחרים, הרי שבקמפוס לוסטיג נשארים בקשר ומשתדלים לסייע במציאת עבודה מתאימה.

יצחקוב: "אני אישית נעזרתי רבות בשירותי ההשמה של הקמפוס בתהליך מציאת העבודה, וב"ה ממש עכשיו עם סיום הלימודים חתמתי על חוזה תחילת התמחות בפירמת PWC, המדורגת במקום הרביעי מבין משרדי רו"ח בארץ. ברור לי שגם בהמשך, בכל שלב שארצה להתקדם בעבודה - קמפוס לוסטיג יהיה שם בשבילי, ללוות, לייעץ ולהציע לי משרות מתאימות".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר