סערת הטקס והמבוכה המשפטית

השופט ביטל השתתפותו כי "אינו חש בטוב" - אך הגיע לדיון

שופט בית משפט העליון, ניל הנדל, שביטל את השתתפותו בטקס הממלכתי לציון 50 שנה למפעל ההתיישבות, בטענה כי "אינו חשב בטוב", נתפס בקלקלתו לאחר שהתייצב לדיון בביהמ"ש (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
השופט ניל הנדל. אילוסטרציה (צילום: Yossi Zamir/Flash 90)

נשיאת בית המשפט העליון היוצאת מרים נאור נימקה היום (רביעי) מדוע החליטה לא לשלוח נציג מהרשות השופטת לאירועי 50 שנה לשחרור שטחי יהודה ושומרון, וטענה כי "הטקס שנוי במחלוקת".

בתגובה לעתירה שהוגשה בענין, כתבה נאור: "מערכת בית המשפט נמנעת מהשתתפות בכל אירוע שנוי במחלוקת ציבורית, ובפרט כאשר הבמה כולה מסורה לצד אחד".

בתוך כך, מי שנטל חלק בדיון זה, בעתירת של תנועת הימין 'רגבים', הוא לא אחר מהשופט ניל הנדל. תחילה היה אמור הנדל להשתתף בטקס המדובר כנציג הרשות השופטת, אך ביטל השתתפותו.

אלא שבמקום לנמק את הביטול בהנחייתה של הנשיאה נאור, טען הנדל כי לא יגיע לבסוף מאחר ואינו חש בטוב. לפיכך היה היום תמוה לצפות בו כשהוא משתתף בדיון המשפטי, כביר לכל דבר - לפי הדיווח בחדשות 2.

שרת התרבות מירי רגב תוקפת את החלטת ביהמ"ש העליון (צילום: מתוך ערוץ 7)

עוד דווח, כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הביע את חחות דעתו הנוגדת לזו של נאור, וקבע כי הטקס הוא ממלכתי לחלוטין, ולא פוליטי.

את החלטתו העיקשת של בית המשפט העליון להיעדר מהטקס הממלכתי-ימני, תקפו בכירים רבים בימין, בהם השרים ליברמן, רגב ולוין, והיום הצטרפה אליהם שרת המשפטים איילת שקד שללחה מכתב תקיף בנידון לשופטת נאור, בו כתבה בין היתר: "פרמת את הממלכתיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר