התחשבו במצבו הרפואי

שנת מאסר לתושב בית שמש שהדליף את ה'אגרון'

לשלום ביליק, שהדליף את תוכנת מרשם האוכלוסין שהופצה למשתמשי אינטרנט רבים ברחבי העולם לפני מספר שנים, תוכנן תחילה עונש חמור יותר, אך מצבו הרפואי הידרדר (חוק)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תוכנת אגרון. הדמייה (צילומים: משרד המשפטים)

הכרעת הדין בא לאחר שביליק הודה והורשע בעבירות של הוצאת מסמכים ממשמורת חוקית, הפרת סודיות, פגיעה בפרטיות והחזקת מאגר מידע שלא כדין. בכך באה לסיומה פרשת גניבת מרשם האוכלוסין של מדינת ישראל (אגרון), והוא אחרון הנאשמים שנגזר דינו בענין.

בפרשה זו, כזכור, הורשעו שישה נאשמים בעבירות פגיעה בפרטיות ועבירות נוספות ונידונו לעונשי מאסר בפועל, קנסות כספיים ועונשי מאסר בעבודות שירות, כל אחד בהתאם לחלקו בפרשה.

בהרשעתו של ביליק התברר, במסגרת עסקת טיעון, כי בעת שהיה אחראי על הטיפול והתחזוקה השוטפת של מאגרי המידע במשרד הרווחה, מתוקף תפקידו כמנהל מערכות המידע במשרד, הוא יצר עותק של מרשם האוכלוסין.

בסוף שנת 2005, הוא נטל את התוכנה לרשותו, וכן הוסיף ונטל את העדכונים החודשיים של מרשם האוכלוסין. בהמשך, התקין ביליק עותק של מרשם האוכלוסין במשרדי ישיבה בירושלים, לה הוא העניק בתשלום שירותי מחשוב באופן פרטי.

משמעות פרשת גניבת מרשם האוכלוסין

למאגר המידע הרגיש נחשף אז אדם נוסף, ומכאן החל להתגלגל מאגר המידע מיד ליד עד להפצתו לכלל משתמשי האינטרנט בעולם, כשזה העביר את העתק המאגר ליוסף ויטמן, שמכר את המאגר לחיים אהרון, שמצידו ערך תוכנה לשליפת נתונים 'חכמה' מהמאגר.

תוכנה זו, בתוספת מרשם האוכלוסין, נמסרה למשה מושקוביץ, שנאשם אף הוא בפרשה. מושקוביץ ערך את תוכנת ה'אגרון' לשליפה ידידותית של מידע מתוך מרשם האוכלוסין, ואף מכר את התוכנה, עם מרשם האוכלוסין, באמצעות תקליטורים מוגני סיסמא.

בשלב מסוים, נפרצה הסיסמא, והתוכנה הגיעה לידיו של הנאשם מאיר ליוור, שכינה את עצמו באינטרנט בשם "aRi", וזה הפיץ את התוכנה באתרי אינטרנט שפתח.

יצויין, כי תחילה תוכנן לביליק עונש מאסר בן 25 חודשים, אך לאור ההידרדרות הניכרת במצבו הרפואי במהלך המשפט, ובשים לב לחלוף הזמן מאז ביצוע העבירות, נגזרה עליו לבסוף שנת מאסר אחת בפועל וקנס כספי כאמור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר