הדרמה בבית המדרש

אחרי האלימות: החסידות מבהירה מה בדיוק התרחש

הקיצונים התפרצו לבית המדרש החסידי כדי למחות נגד חה"כ מאיר פרוש, והותקפו לכאורה באלימות. הנהגת הקנאים זעמה, וחסידות ויז'ניץ במונסי מבהירה מה בדיוק התרחש שם (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Matanya Tausig/Flash90)

מחאת הקיצונים שפרצו במהלך ראש השנה והשבת האחרונה להיכל בית המדרש של חסידות ויז'ניץ במונסי ופגעו בקדושת המקום כאשר הם מוחים נגד סגן השר מאיר פרוש ובנו ראש עיריית אלעד ישראל פרוש - ממשיכה לעורר סערה, זאת בין השאר לאור העובדה שהקיצוניים הוכו לכאורה ונזקקו לאשפוז בבית חולים.

חוגי הקנאים פרסמו במהלך השבוע פשקוויל אנונימי מלווה בתמונות של המפגינים שהוכו לדבריהם ע"י החסידים. הערב (רביעי) מגיבים בחסידות ויז'ניץ במונסי ומבהירים כי הם נגד כל אלימות, אך מוחים בחריפות רבה על חילול ה' שנעשה על ידי אותם סיקריקים.

המכתב של החסידות

במכתב רשמי של "קהל תורת חיים וויז׳ניץ" נכתב "הננו בזה למחות נגד חילול השם הגדול שהיה בבית מדרשנו ביו״ט ובשבת קודש שבאו אנשים בני בליעל וחיללו כבוד המקום הקדוש בצעקות של בוז באמצע תפילת רבים בצל כ״ק מרן אדמור שליט״א".

בהמשך נכתב: "אמנם עלינו למחות גם נגד אנשים ממחנינו שעו מעשים שלא ייעשו להכות ולבזות אותם באופן שאינו דרך התורה ואינו דרך ישראל ואף אינו מן הנימוס ואין להצדיק עשיית מעשים כאלו אפילו נגד עושי עוולה הנ"ל".

הקנאים מציגים חבלות בגופם

ראשי הקהילה מציינים כי "העסקנים ידעו מראש על כוונת אותם אלו שהפגינו, ואב"ד הורה שלא ייעשו עימם מעשים שלא ייעשו, אולם פתאום הגיע המקרה בתוך בית מדרשנו במקום שלא היו שם עסקנים וטיפלו בזה אנשים אחרים שלא כדרכה של תורה".

סיקריקים נגד אדמו"ר. ארכיון (באדיבות המצלם)

עסקנים בחסידות מסבירים הערב כי "אמנם גירשו את הסיקריקים אך היה זה יחסית באופן מתון. הם חיללו את קדושת החג, פגעו בבית הכנסת ובתפילה וצעקו באמצע מוסף שאגות אימים. בשבת הם הגיעו שוב ולא הסכימו לצאת אז לא היתה ברירה אלא לגרור אותם בעדינות המרבית החוצה תוך שימוש באלימות המינימלית ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר