פרויקט "שיר של יום"- יום ה': "אני מאמין"

עוד ביצוע מוזיקלי מרשים במיוחד עבור "כיכר השבת" של אחד מחברי להקת "מפתח סול" והפעם מרגש הזמר אבירם שוקרון עם שיר שהקליט אביו לפני עשרות שנים (סינגלים וקליפים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

פרויקט "שיר של יום" בשילוב ההרכב הווקאלי 'מפתח סול' ואתר 'כיכר השבת' מגיע אל היום החמישי, מה שאומר שאנחנו לקראת סיומו של פרויקט מיוחד זה.

ארבעת הביצועים הראשונים כללו את השירים – "אבינו מלכנו" אותו ביצע נתי שיש, "לדור ודור" אותו ביצע אליהו חולדרוב, "אוחילה לאל" בביצוע של אור שבח והשילוב הקסום שביצע אריאל קנדאבי בין תפילת "כל נדרי" לשיר "אסיף" שפורסם אתמול.

היום הגיע תור הטנור, הלוא הוא אבירם שוקרון. בביצוע של היום, אבירם בחר לעשות מחווה מיוחדת לאביו - בני שוקרון, שממנו ירש את חיבתו לעולם המוסיקה. בני אביו, הינו בוגר של להקת הרבנות הצבאית, אותה להקה בה אבירם בנו שירת 20 שנה מאוחר יותר.

על בחירת השיר שוקרון מספר: "לפני קצת יותר מ-20 שנה, אבא שלי הקליט קלטת חסידית (כן, קלטת...זו לא טעות), ובה שירים ומחרוזות יחד עם התזמורת שלו, איתה הופיע בשמחות ואירועים. אחד השירים היה ביצוע חדש לטקסט הידוע 'אני מאמין', שהוצמד ללחן של להקת פופ ידועה בשנות ה-80 בשם 'Hot Chocolate' . כילד, שמעתי שוב ושוב את הקלטת הזו, אבל השיר הזה תפס אותי יותר מכל. אני סוגר היום מעגל מיוחד, אחרי שנים בהן דגדג לי בין האצבעות להקליט את השיר הזה מחדש. בימים אלה, כשיום הכיפורים עומד בפתח, והמצב בארצנו מוסיף להיות כמטוטלת, כל שנותר לנו הוא להאמין ולקוות, באמונה שלמה, שיהיה כאן טוב יותר, כי כך צריך וחייב להיות. אני רוצה בהזדמנות זו להודות לחברי חיים ויס, שגם אחרי 10 שנים של עבודה מוסיקלית משותפת, הוא תמיד מפתיע בכישרונו. לכולנו - גמר חתימה טובה".

על תהליך העבודה מספר ויס: "היום זה הוא יום האזכרה של סבא שלי והוא נפטר בזמן ששהינו כאן באיי קיימן בדיוק לפני 4 שנים. לצערי, מכורח הנסיבות נבצר ממנו להיות בלוויה וכן גם בכל טקסי האזכרות, כיוון שבכל פעם בתקופת הימים הנוראים אנחנו כאן במקום הנפלא הזה – איי קיימן. במהלך העבודה על השיר חשבתי על כך שסבי הוא ניצול שואה ושירת 'אני מאמין' היא ממש המנון העם היהודי. את העיבוד לקחתי למקום אופטימי יותר משאר העיבודים הקודמים בפרויקט "שיר של יום", בתקוה לימים טובים ושנה טובה ומתוקה.

אני מאמין

מוסיקה מקורית: להקת Hot Chocolate

צילום ועריכת קליפ - אבירם שוקרון.

נציין שמחר יגיע הפרויקט לסיומו כאשר כל חברי ההרכב יבצעו יחדיו שיר סיום בלתי נשכח! יש למה לחכות...

להאזנה ל"שיר של יום" - היום הראשון - נתי שיש 'אבינו מלכנו' כנסו כאן

להאזנה ל"שיר של יום" - היום השני - אליהו חולדורוב 'לדור ודור' כנסו כאן

להאזנה ל"שיר של יום" - היום השלישי - אור שבח 'אוחילה לקל' כנסו כאן

להאזנה ל"שיר של יום" - היום הרביעי - אריאל קנדאבי 'כל נדרי-אסיף' כנסו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר