עצמאות המדינה

ריבלין שוקל מהלך חנינה לכבוד חגיגות ה-70

הנשיא ביקר היום בכלא צלמון וחרמון וחשף כי הוא שוקל מהלך חנינה מיוחד לקראת חגיגות ה-70 להקמת מדינת ישראל. ריבלין לא פירט מי ייכלל בתכנית ומה פרטיה (חדשות, בארץ)

(צילום: מארק נוימן לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר היום (חמישי) כי לקראת יום העצמאות ה-70 של ישראל הוא שוקל מהלך מיוחד של מתן חנינות לאסירים בבתי הסוהר בארץ. הוא לא פירט מי ייכלל בתוכנית או בכמה חנינות מדובר, ורק ציין: "אני בוחן את האפשרות לקדם את המהלך בתיאום עם משרד המשפטים ושירות בתי הסוהר".

את הדברים אמר הנשיא בסיור שערך בבתי הסוהר צלמון וחרמון, לשם הגיע מלווה בשר לביטחון פנים גלעד ארדן, נציבת שב"ס רב גונדר עופרה קלינגר, ובפורום הבכיר של שירות בתי הסוהר.

הוא פתח את הביקור בבית סוהר חרמון, מתקן כליאה בעל אופי שיקומי וטיפולי העוסק גם אסירים עם בעיות אלימות במשפחה, "אנחנו נזהרים מאוד במתן חנינות לאסירי אלימות במשפחה, גם אם האישה שולחת", אמר לאסירים. "יש פה מערכת נפשית לא פשוטה ואנחנו צריכים לשמור גם על האחרים. מי מבטיח שלא תחזרו על המעשים? מה יהיה עם הג'ננה תחזור לראש שלכם? גם לנשיא יכולה להיות ג'ננה. תנו לנו לעזור לכם. לפגוע במשפחה שלכם זה לפגוע בעצמכם".

מארק ניימן לעמ

בהתייחס לסמכותו למחיקת רישום פלילי אמר ריבלין לאנשי שב"ס: "אני מקבל לא מעט בקשות חנינה למחיקת מרשם פלילי. בחלק מהן עולה סיפור של שיקום מרשים, שהתחיל בתהליך טיפולי-משמעותי בכלא. סמכות החנינה היא הסמכות העיקרית הנתונה בידי הנשיא. זו זכות גדולה, אבל גם אחריות גדולה. אין מי שמבינים את הכפל הזה יותר מכם".

הנשיא הוסיף: "האנשים והנשים שעובדים בשירות בתי הסוהר מבצעים תפקיד חינוכי וחברתי שקשה להפריז בחשיבותו, הן לחברה בכללה והן לאסירים שזכאים להזדמנות שנייה ולשמירה על כבודם גם כשחירותם נשללת", אמר הנשיא ריבלין. "התפקיד החשוב שלכם חורג מגבולות העבודה מול כל אסיר ואסיר. הוא משפיע גם על המשפחות של האסירים ועל מעגלי החברים שלהם".

"הזמן הזה בין ראש השנה ליום הכיפורים, ימים שמהותם התבוננות ובחינה של מעשינו, ימים שמהותם סליחה, הוא הזמן הכי נכון וטוב להיפגש אתכם. אתם, שמצליחים לעשות את המלאכה שלכם בזכות התפיסה שזוכרת לראות את האסיר כאדם, זוכרים שאפשר לטעות ואפשר לעשות רע, ובכל זאת מגיעה הזדמנות שנייה וגם שלישית. הנחת העבודה הזו ייחודית לכם והיא מאוד לא מובנת מאליה", אמר ריבלין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר