מפריך את השמועות על מותו

מנהיג דאע"ש: "תתקפו, הציתו להבה נגד אומות הכופרים"

בנאום שנועד להפריך שמועות על מותו, מפרסם הערב ארגון המדינה האסלאמית נאום ארוך מפי מנהיגו, בו הוא מאיץ בפעיליו להגביר פיגועים, ואף מפרשן את עימות צפון קוריאה-ארה"ב (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אבו בכר אל-בגדדי (צילום: מתוך نجوم مصرية בפייסבוק)

ארגון דאע"ש (המדינה האסלאמית) מפרסם הערב הקלטת שמע נדירה ממנהיגו אבו בכר אל בגדדי. ככל הנראה מטרתו של ארגון הטרור בפרסום קולו של אל בגדדי, שלא נשמע מאז נובמבר 2016, הוא להפריך את השמועות על מותו.

בנאום, שלא הוכח מתי הוקלט, מתייחס אל בגדדי להתפתחויות בזירה הבינלאומית ולמצבו של 'המדינה האסלאמית' באזור. כצפוי, הוא קורא בו לפעיליו הרבים הפזורים גם ברחבי אירופה, להמשיך ולהאיץ את הפיגועים.

כזכור, לפני כ-3 חודשים הודיע הצבא הרוסי כי יתכן שאל בגדדי נהרג בתקיפה אווירית בסוריה, באזור א-רקה - בירת דאע"ש לשעבר בסוריה, אך בתחילת החודש מסר הגנרל האמריקני סטיבן טאונסנד, שעומד בראש כוחות הקואליציה שנלחמים בדאעש, כי אל בגדדי כנראה כן בחיים עדיין.

וכך אומר בין השאר המנהיג הידוע באכזריותו, בנאום שהתפרסם הערב (חמישי): "המשיכו במתקפות הטרור במערב כדי להצית את להבת המלחמה נגד האויב. תילחמו בהם ותארבו להם בכל מקום. תגבירו את ההתקפות ותהפכו את מרכזי התקשורת והלוחמה הפסיכולוגית של הכופרים לאחד מהיעדים שלכם".

הקלטת המלאה של נאום המנהיג האכזר

למרות מפלות דאע"ש בשנה האחרונה בעיראק ובסוריה, אומר אל בגדדי כי "האירועים בשטח הם ההוכחה הטובה ביותר לכישלון של קואליציית הכופרים, שניצבים מול העמידה האיתנה של חיילי הח'ליפות. הכוחות שנלחמים בדאע"ש דוחים את חילוקי הדעות ומתאחדים נגד המדינה האיסלאמית".

לדבריו, "יש אומות של כופרים שניצלו את המצב כדי להשתלט על אזורים חדשים. תחזיקו מעמד. אללה יסייע לכם נגד האויב שלכם, אם תהיו סבלניים. המשטר הסורי והכורדי ייכחדו. הם בזויים מדי בשביל לעמוד מולכם".

צווחות אימה וניסיונות בריחה נואשים בפיגוע שאע"ש במנצ'סטר (צילום ארכיון: מתוך Kyia Zaremba בטוויטר)

אל בגדדי אף קרא לסונים בסוריה, עיראק ותימן ובכל מקום "להתקומם ולנער את אבק ההשפלה מעליכם. דעו לכם שהשיעים והמשטר הסורי לא מקבלים חצאי פתרונות אחרי שהם שדדו את המדינות וחיללו את הכבוד".

"ארה"ב, שמציגה את עצמה כמעצמה היחידה, מאבדת את מעמדה כמי שעומדת בראש המדינות בעולם. היא הפכה להיות מדינה מותשת שחובות ענקיים מטרידים אותה – מה שמכשיר את הקרקע להתמוטטות. זה יגרור עוד מדינות לתהום", מנתח אל בגדדי. "רוסיה מנצלת את החולשה האמריקנית כדי להראות שהיא המעצמה האלטרנטיבית. לארה"ב אין שום קול, וצפון קוריאה החלה לאיים על ארה"ב ויפן בנשק גרעיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר