השר הבזבזן

"אני לא מרוצה, אוקיי?" - טראמפ רמז ושר הבריאות שלו התפטר

שערוריה רודפת שערוריה בממשל טראמפ: שר הבריאות טום פרייס נאלץ להתפטר, לאחר שנחשפה התנהלותו הבזבזנית בהתניידותו במסוקים יוקרתיים פרטיים, בעלות הון עתק (עולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טראמפ והשר פרייס (צילום: מתוך אתר הבית הלבן)

שר הבריאות של ארה"ב, טום פרייס, שמונה לתפקידו על ידי הנשיא טראמפ, התפטר אתמול (שישי) כתוצאה מלחץ שהפעיל עליו טראמפ כדי שיעשה זאת, בעקבות חשיפת התנהגותו השערורייתית.

לפני מספר שבועות התפרסם ההרגל הבזבזני של פרייס לשכור מטוסים פרטיים לנסיעות במסגרת תפקידו במקום לנסוע בטיסות מסחריות, בעלות של מאות אלפי דולרים.

אתמול, בהצהרת הבית הלבן, נמסר: "שר שירותי הבריאות והאנוש תומאס פרייס הגיש את התפטרותו והנשיא קיבל אותה". במקום פרייס, מינה טראמפ לתקיד שר בריאות זמני את דון רייט שכיהן עד כה כסגן השר.

שעה טרם הפרישה הפתאומית, אמר טראמפ לכתבים ששאלו אותו אודות פרשת פרייס: "אני לא מרוצה. אוקיי? אני לא מרוצה", והביע את אכזבתו משימוש השר במטוסים פרטיים, ואת הצל שהדבר מטיל על ממשלו.

טראמפ הוסיף כי "מראית העין" שיוצרת שערוריית הטיסות של פרייס אינה טובה, מכיוון שכנשיא הוא מנסה לפתוח במשא ומתן מחודש על חוזים של הממשל, כדי להשיג עסקאות טובות יותר עבור משלמי המיסים. "אני חושב שהוא אדם מצוין. אני בהחלט לא אוהב את מראית העין", אמר.

טראמפ ופרייס בימים יפים יותר (צילום: מתוך אתר הבית הלבן)

מקור המקורב לנשיא, שבימים אלה מנסה לקדם תוכנית לקיצוץ מיסים ומפקח על תגובת הממשל להרס הרב שנגרם משלוש סופות הוריקן, אמר כי טראמפ ראה בשערורייה של פרייס הסחת דעת שלילית ואמר לעוזריו מאחורי הקלעים: "מה הוא חשב לעצמו?".

פרייס, שכיהן בעבר כעשור בבית הנבחרים, היה גורם משמעותי עבור הממשל בניסיונות הכושלים לבטל את רפורמת הבריאות של הנשיא הקודם ברק אובמה. בין היתר הוא עבד מול מושלים ברחבי המדינה במטרה לבטל סעיפים בחוק, המכונה "אובמה-קר".

במכתב ההתפטרות שלו לא הביע פרייס חרטה ברורה ומפורשת. הוא אמר שפעל כדי לתקן את מערכת הבריאות האמריקנית ולהפחית את הבירוקרטיה, במקביל ליעדים נוספים. "ביליתי ארבעים שנה הן כרופא והן כמשרת ציבור, ששם קודם כל את בני האדם לנגד עיניו. אני מצטער שהאירועים האחרונים יצרו הסחת דעת מהמטרות החשובות האלה", אמר.

שלשום הוא הבטיח להחזיר כ-52 אלף דולר, עלות המושב שלו בטיסות - שפחותה בהרבה מהעלות הכוללת שלהן. "משלמי המיסים לא שילמו אגורה עבור המושב שלי במטוסים האלה", אמר פרייס.

יצויין, כי ההתפטרות של פרייס מותירה את טראמפ עם שני תפקידי שרים לא מאוישים בממשל. הוא עדיין לא מינה מזכיר חדש לביטחון המולדת במקומו של ג'ון קלי, שעבר לשמש כראש הסגל בבית הלבן. מדובר בזעזוע נוסף בממשל טראמפ, שמתקשה לרשום לעצמו הישגים חקיקתיים משמעותיים בקונגרס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר