"ישיבת פוטש"

מרגש: 1,400 דפי גמרא ניצחו 30 אלף דולר

דו קרב מותח בין בוגר ישיבת "חכמי ירושלים", שהציע 30 אלף דולר תמורת אחת העליות ביום כיפור, לבין תלמיד הישיבה שהציע 1,400 דפי גמרא - הסתיים בניצחונה של התורה (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ברבים מבתי הכנסיות ברחבי העולם היהודי נוהגים למכור את העליות לתורה בימי החגים וביום כיפור בפרט בסכומים נכבדים זאת על מנת ולכסות במעט את ההוצאות הרבות במשך כל השנה כולה.

בדיוק לכן סיפור יוצא דופן שהתרחש בישיבת "חכמי ירושלים" בבית שמש עורר את התפעלותם של אנשי התקשורת ירח טוקר ושמעון ברייטקופף בטוויטר.

בישיבה בראשות הגר"ש פוטש בה לומדים תלמידים מכל החוגים והגוונים, הוציאו למכירה את העליות לתורה כפי הנהוג, כאשר אחד הבוגרים ביקש לרכוש לעצמו את אחת העליות המכובדות בסכום של 30 אלף דולרים.

ראש הישיבה הגר"ש פוטש (באדיבות המצלם)

אולם לתדהמתו של הגביר הודיע אחד הבחורים כי ברצונו לרכוש את אותה עלייה תמורת התחייבות ללמוד במשך השנה הקרובה 1400 דפי גמרא.

התלמידים המופתעים שהיו עדים לדו קרב המרתק ביקשו לראות כיצד יכריע ראש הישיבה את הוויכוח.

לתדהמתם הרבה הודיע ראש הישיבה כי העלייה לתורה מגיעה דווקא לבחור שהתחייב על לימוד דפי הגמרא ולא לאיש העסקים שהתחייב לתרומה הגדולה לישיבה.

התלמידים הבינו בחוש את משמעותו של הפסוק" טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף", שלא נאמר כמליצה בלבד אלא כהלכה למעשה וכפסק על פיו נהג ראש הישיבה בדוגמא אישית משכנעת/

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר