"שילם את חובו"

הח"כ הערבי חגג את שחרורו של המחבל

עבד אל-חכים חאג' יחיא, ח"כ מטעם 'הרשימה המשותפת', השתתף בשבוע שעבר במסיבת שחרור מהכלא למחבל שהורשע בסיוע למחבלי חמאס ולא רואה בכך פסול (חדשות)

ח"כ עבד אל-חכים חאג' יחיא (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

עבד אל-חכים חאג' יחיא, חבר כנסת מטעם 'הרשימה המשותפת', השתתף בשבוע שעבר במסיבת שחרור מהכלא למחבל שהורשע בסיוע למחבלי חמאס, כך נחשף הבוקר (ראשון) ב"ידיעות אחרונות".

מוחמד כלף, בעל נגרייה בעיירה ג'ת במשולש, העסיק את ואאל זקלה, פלסטיני תושב טול כרם, שהצטרף לחמאס ועסק בהכנת מטעני חבלה תוך הקמת התארגנות טרור.

כלף, התבקש על ידי זקלה לסייע להתארגנות באמצעות עסקאות לרכישת נשק והשגת חומרים כימיים להכנת מטעני חבלה. החומרים שרכש כלף, בהם חנקת אשלגןף גוםרית ועוד, סייעו לחוליית הטרור להרכיב תשעה מטעני חבלה. אחד מהם הושלך במארב לכוח צה"ל.

במהלך פעילות של שירות הביטחון הכללי נעצר זקלה ובחקירתו חשף את הסיוע שקיבל מהבוס שלו. כלף נעצר, הכחיש כל קשר וטען כי אינו מכיר את זקלאה, אך שלל ראיות מודיעיניות שכללו הקלטת שיחות בין השניים הוכיחו את אשמתו.

כלף הורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעבירות של סיוע לאויב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ, החזקת נשק שלא כדין ועוד, ונגזרו עליו 12 שנות מאסר.

בשבוע שעבר הוא השלים את ריצוי עונשו, שוחרר מהכלא וחזר לביתו בג'ת.

זרם מכובדים בא אל הבית לרגל שחרורו של כלף וביניהם, כך לפי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", גם ח"כ עבד אל־חכים חאג' יחיא מהרשימה המשותפת. חאג' יחיא השתתף בקבלת הפנים לכלף בביתו ואף ישב לצדו. כלף התחבק עם הח"כ והשניים אף הצטלמו.

בשיחה עם "ידיעות אחרונות" טען חאג' יחיא כי הוא לא רואה פסול בביקור. "מי שהורשע בעבירה, אחרי שהוא סיים לרצות את העונש שלו אתה לא יכול להמשיך לכלוא אותו", טען. "אני אפילו לא יודע מה הוא עשה ועל מה הוא נכלא, ואני לא מוכן להיות עוד שופט שיעניש אותו אחרי שהוא שילם את חובו לחברה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר