שוויון מגדרי

ב'מוסד' מתגאים: שתי נשים בראשות אגפים

המוסד הישראלי דיווח כי לאחרונה מונו שתי נשים לתפקידים בכירים במיוחד של ראשי אגפים, מקביל לדרגת אלוף בצה"ל. זאת כחלק מקמפיין לשוויון מגדרי שמוביל ראש המוסד (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ראש המוסד, יוסי כהן פועל לשוויון מגדרי (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

במוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים מתגאים כי רשמו לאחרונה תקדים היסטורי: לראשונה בתולדות ארגוני הביטחון, אכיפת החוק, המודיעין וההגנה האזרחית משמשות באותו זמן שתי נשים בתפקיד ראש אגף (הדרגה המקבילה לאלוף בצה"ל).

ש' התמנתה לאחרונה לתפקיד ראש אגף, זאת זמן קצר אחרי שעמיתה שלה, י', מונתה אף היא לתפקיד ראש אגף. בכך הצטרפו השתיים ל"פורום רש"א" - ראשי אגפים, פורום הפיקוד העליון של הארגון.

י' שימשה בשורת תפקידים במוסד, חלקם הגדול במסגרת אגף משאבי אנוש, שבמיוחד בארגון כזה, המבוסס בעיקרו על כישורי האנשים המתקבלים אליו והנאמנות והמסירות שלהם לארגון, יש לו חשיבות דרמטית. ש' הצטרפה למוסד ב־1992, בתחילה לאגף המודיעין, ועסקה רבות בנושאי טרור. אחר כך עברה לאגף יחסי החוץ החשאיים של המוסד, תבל, שבו נשאה בשורה של תפקידים שונים ומשם עברה לשרת באגף צומת, העוסק בגיוס ובהפעלה של סוכנים.

לדברי אנשי הארגון, המוסד היה הארגון הראשון ששילב נשים בתפקידים מבצעיים בחוד החנית של העשייה, לרבות העשייה המסוכנת, בשני האגפים — קיסריה וקשת (העוסקת בפעילות מעקבים, האזנות, חדירה למבנים, צילומי מסמכים וכיו"ב). קשת, הפועלת בחוליות, שילבה במערך שלה נשים תמיד, גם כי תנועה של קבוצות מעורבות (זוגות למשל) ברחובות הרבה פחות מעוררת חשד מאשר קבוצה של גברים בלבד, וגם ובעיקר כי התברר שבשורה של תחומים מבצעיים הנשים עולות בהרבה על הגברים. כך, למשל, גיל הגיוס הממוצע של נשים לקשת נמוך משמעותית מזה של גברים. "הן פשוט הרבה יותר בוגרות ובשלות לעבודה", אומר איש מוסד בכיר, "מאשר גברים בגיל המקביל".

אגב, האישה שהגיעה לתפקיד הבכיר ביותר במוסד עד היום הייתה עליזה מגן הלוי, והיא דווקא באה מהאגף שעד היום נחשב למעוז גברי כמעט כולו, אגף צומת. הלוי הייתה האישה היחידה עד היום ששימשה ראש שלוחה של צומת (באירופה) ולאחר מכן ראש אגף משאבי אנוש, ראש "מסד מבצעים", מערך המבצעים של המוסד, וסגן ראש המוסד (בתקופת שבתי שביט ודני יתום).

נוסף על המינויים של ש' וי' הורה לאחרונה ראש המוסד יוסי כהן למנות שורה של נשים לתפקידי ראשי חטיבות ויחידות באגפים שונים, זאת כחלק מקמפיין של שוויון מגדרי בכל הארגון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר