יום כיפור בנפאל

ישראלי נפצע בכיפור, שליח חב"ד דאג לחילוצו

מטייל ישראלי שבר את שני רגליו וידו בנפילה במהלך טיול ליד האוורסט. הידיעה על כך הגיעה בליל יום הכיפורים לרב ליפשיץ מקטמנדו שדאג בעיצומו של יום לחילוצו של הפצוע (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
האוורסט. ארכיון (צילום: shutterstock)

הודעה שהתקבלה בבית חב"ד בקטמנדו, בירת נפאל, בליל יום הכיפורים על מטייל ישראלי שנפל ושבר את שתי רגליו ואת ידו במהלך טרק בכפר נמצ'ה באיזור האוורסט הקפיצה את שליח חב"ד, הרב חזקי ליפשיץ, בעיצומו של הצום כדי לסייע לפצוע שהיה בסכנת חיים.

הפצוע, ישראלי בשנות ה-50 לחייו, שטייל עם בנו בקבוצה מאורגנת, נפצע במצב קשה וסבל מדימום בלתי פוסק שסיכן את חייו. הרב ליפשיץ יצר קשר עם רופאים ישראלים ששהו בכפר ורתם אותם לטפל בפצוע בגסט האוס סמוך והם ייצבו במעט את מצבו. תוך כדי כך, יחד עם מרכז החילוץ של מגנוס, נעשו כל העת ניסיונות לבצע חילוץ אווירי.

ניסיון החילוץ התבצע תחת ערפל כבד וגשמים שהקשו על מציאת צוות. עם אור ראשון של בוקר, וכשהתייצב מעט מזג האוויר, הצליח הרב ליפשיץ למצוא צוות חילוץ מקומי, שיחד עם מרכז החילוץ של מגנוס, פינה את הפצוע באלונקה ואז במסוק לעיר הבירה קטמנדו ומחר הוא ינותח.

"ידוע שפיקוח נפש דוחה שבת וחג", אמר הרב ליפשיץ לאחר החילוץ. "על אף המצב והמקום המורכב, עשינו את כל מה שיכולנו לעשות כדי להציל אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר