למרות ההסכם

"הנכים הופכים לפנתרים" ממשיכים בחסימות הכבישים

קבוצה קיצונית מבין הנכים שהשתתפו במחאה שהתקיימה לאחרונה בכבישי הארץ, החליטה שלא לקבל את המתווה ההיסטורי שהושג בסוף השבוע האחרון ולהמשיך במחאה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הדיונים עם נציגי המשטרה, לפני החסימה (צילום: אמיר אלון, ynet)

הבוקר (ראשון) חידשו חלק מהנכים את חסימות הכבישים, למרות ההסכם שאליו הגיעו נציגי הממשלה והנכים בסוף השבוע האחרון. אלו שעדיין מוחים, קורים לעצמם "הנכים הופכים לפנתרים".

תחילה חסמה הקבוצה המיליטנטית את מחלף הסירה וצומת שבעת הכוכבים, ובהמשך הם חסמו גם את איילון דרום, בין גלילות לקק"ל.

קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים" טוענת כי היא לא שותפה בדיונים שקדמו להסכם המדובר, והודיעה כי היא לא מקבלת אותו ולכן תמשיך בחסימות של צירי תנועה מרכזיים ברחבי הארץ.

רונית, אחת המפגינות, אמרה בכעס: "המתווה הזה הוא גזר דין מוות בשבילנו. תקעו את הנכים בחדר במשך 13 שעות, התישו אותם. בסוף השיגו את אותו המתווה שלא קיבלנו לפני חמישה חודשים, והוא אפילו יותר גרוע, כי הוסיפו פעימות. כל זה בזמן שאנחנו חירפנו את נפשנו בכבישים".

חוסמים בתל אביב צילום: דוברות המשטרה

לדברי מוביל הארגון אייל כהן, "אנחנו ממשיכים כרגיל, ההסכם שנחתם באישון לילה הוא בגידה בנכים. חתמו ב-2:00 בלילה בלי לעדכן את כולם. לא רק אנחנו מתנגדים, יש לפחות עשרה ארגוני נכים שלא מקבלים את ההסכם. הם האמינו במי שייצג את הנכים. עכשיו הם מבינים שבגדו בהם, שעשו מחטף לילה לפני יום כיפור".

"מי שהסכים בשמנו הוא שקרן ובוגד" המשיך כהן. "מכרו אותנו בזול, אמרו שלא יסכימו לפחות משכר מינימום. אנחנו פותחים במלחמה, מוכנים לכל תרחיש, מוכנים להיעצר. מה שיהיה - יהיה. במלחמה כמו במלחמה - יש נפגעים משני הצדדים".

יצויין, כי לפני החסימה שוחחו כהן ומפגינים אחרים עם נציגי המשטרה, שביקשו שעקב ההסכם החסימות יהיו לזמן קצר יותר.

לביא נאור, דובר הארגון, מסביר: "כל הארגונים הסכימו עד לפני שבוע על קצבה בגובה שכר המינימום. עומדות מאחורינו קבוצות ענק, זה מה שהבטחנו להן מההתחלה, הן סמכו עלינו. הממשלה עשתה הפרד ומשול בין הנכים והשאירה אותנו בעולב ובעוני. אחרי 13 שעות של דיונים, כשהנכים אמרו שהם לא יכולים יותר, הם עייפים - ניצלו את זה. התישו אותם עד אמצע הלילה".

כזכור, על פי ההסכם שהושג וצפוי להיות מעוגן בחקיקה, קצבתם של כל הנכים בעלי 100% אי כושר השתכרות תוגדל לכ-4,000 שקלים בחודש בארבע פעימות, מינואר 2018 ועד ינואר 2021. סך העלות של התוספת התקציבית היא 4.2 מיליארד שקלים.

כמו כן, קצבת הנכות תוצמד לשכר הממוצע במשק, ולא למדד המחירים לצרכן כפי שקורה כיום. בנוסף, הסכום שעד אליו ניתן להשתכר בעבודה ולשמור על מלוא סכום הקצבה יוגדל מ-2,800 שקלים ל-4,300 שקלים בשתי פעימות - בינואר 2018 לסכום של 4,000 שקלים ובינואר 2019 לסכום של 4,300 שקלים. הוסכם כי תיבחן ההשפעה של העלאת הסכום, ואם תימצא בתום התהליך השפעה חיובית - הממשלה תשקול בחיוב העלאה נוספת עד לסכום של 5,300 שקלים.

עוד נקבעו: תוספת של 150 מיליון שקלים להגדלת קצבאות הנכות לילדים, תוספת של 300 מיליון שקלים לשמירה על קצבאות הנכות גם בזקנה - שתמנע את המצב שבו נכים צריכים לבחור בין שמירה על קצבת הנכות לויתור על קצבת הזקנה, או להיפך - ותוספת של 75 מיליון שקלים לעידוד תעסוקת נכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר