"שיאן ההיעדרויות"

חוקרים פרטיים יעקבו אחרי ח"כ יאיר לפיד

הרשת סוערת בעקבות קמפיין 'הדסטארט' שיממן מעקב מקצועי אחרי יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד ועוד תשעה חברי כנסת, במטרה לחשוף את התנהלותם השוטפת (פוליטי, ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
לפיד (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

הבלוגר תומר אביטל פנה לציבור הרחב בבקשה לתרום כסף באתר גיוס ההמונים 'הדסטארט', לצורך מעקב אחרי 10 חברי כנסת, ביניהם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

בתוך ימים ספורים הצליח הקמפיין לאסוף כ-65 אלף ש"ח, כשהיעד הרשמי הוא 88 אלף, עד מחר (שני). הכוונה היא לקיים מעקב מקצועי במהלך פגרת הקיץ של הכנסת, שתסתיים בעוד שלושה שבועות, וכן בחלק מימי כנס החורף, אחרי 10 חברי כנסת במקביל - 4 מהקואליציה 4 מהאופוזיציה, ועוד ח"כ נוסף שזהותו תיקבע "בהפתעה".

הח"כים המוגדרים כ"שיאני הנוכחות בכנסת", וכן אלו שנוהגים לפרסמם את היומנים שלהם ללא השחרות מוגזמות, יזכו ל"פטור" ממעקב זה.

לדברי העיתונאי העצמאי, "הכסף שיגוייס יופנו כולו לחוקרים הפרטיים, למימוש התשורות ולכיסוי עמלות. יום מעקב של צוות מקצועי אחרי הנחה מבוקר עד לילה עולה כ-9,000-4,000 שקל. זה תלוי בכמה קריטריונים ובראשם מספר הקילומטרים שנע הנעקב באותו יום. הסכום אמור להספיק ל-10 מעקבים לפחות בממוצע, רכישת התשורות (כמו חולצות וספרים) ועמלה (9%) להדסטארט".

לפיד מביע את שביעות רצונו מפסיקת בג"ץ על גיוס בני ישיבות (צילום: מתוך יאיר לפיד בפייסבוק )

יאיר לפיד נבחר כמטרה ראשונה למעקב, משום ש"הוא שיאן ההיעדרויות. זה מדהים: למרות שאין לו שום תפקיד רשמי, למרות שכבר נקנס על ידי ועדת האתיקה על הצטברות העדרויות לא מוצדקות - בדקתי: גם השנה מקום אחרון בנוכחות. לא רק שכל הח"כים הגיעו יותר ממנו, כך גם רוב השרים ואפילו סגנית שר החוץ. כולנו מממנים ללפיד שכר כדי לעבוד כח"כ - אך הוא מזה שנים עובד במימוננו רק בלרוץ לראשות הממשלה".

"לפיד נכח ב-2017 במשכן כ-5 שעות ממוצע בשבוע. שיאני הנוכחות הגיעו פי 6 ממנו", הוסיף אביטל. "בדקתי וגיליתי שבניגוד לטענות, מספר הדיונים בוועדות במהלך הפגרה הוא 5% מהמספר כשאין פגרה. יחסית לעולם אנו במקום רע באמצע, ורע מאוד כשמשקללים את גודלנו. במדינות אחרות צריך לטוס כדי לבקר את בוחריך אז יש הגיון לסופ"ש ארוך".

העיתונאי תומר אביטל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר