למרות האלימות

רוב מוחץ: 90% בעד עצמאות לקטלוניה והיפרדות מספרד

90 אחוזים מכלל המצביעים במשאל העם הצביעו בעד עצמאות לקטלוניה והיפרדות מספרד, כך הודיעו הרשויות המקומיות. 8 אחוזים הצביעו נגד העצמאות (חדשות, בעולם)

שוטרים מול אזרחים בקטלוניה (צילומסך: מתוך טוויטר )

90 אחוזים מכלל המצביעים במשאל העם הצביעו בעד עצמאות לקטלוניה והיפרדות מספרד, כך הודיעו הלילה (שני) הרשויות המקומיות בקטלוניה. 8 אחוזים הצביעו נגד העצמאות והיתר שמו פתק לבן.

לפי ההודעה, שיעור ההצבעה עמד על 42 אחוזים מתוך 5.3 מיליון בעלי זכות הצבעה. מתוך 2,262,424 קולות שנספרו - קצת יותר מ-2 מיליון תושבים תמכו בהכרזת העצמאות.

נשיא החבל הקטלאני, קרלס פוג'דמון, אמר כי התוצאות הסופיות יתפרסמו בימים הקרובים. "תושבי קטלוניה הרוויחו את הזכות להכריז על מדינה עצמאית", הוסיף. לדברי פוג'דמון, 15 אלף קולות עדיין צריכים להיספר אך מדובר במספר זעום שלא ישנה את התמונה.

בקטלוניה ציינו כי 770 אלף קולות אבדו לאחר שמשטרת ספרד פשטה על הקלפיות - ואלו כמובן לא נספרו.

ממשלת קטלנויה תקפה את ממשלת ספרד ואמרה כי היא "הבושה של אירופה" בגלל תגובתה למשאל העם.

לפי שירותי הבריאות של קטלוניה, 884 בני אדם נפצעו בעימותים האלימים עם משטרת ספרד. 33 אנשי ביטחון - 19 מהם שוטרים והיתר אנשי המשמר האזרחי, נפצעוב עימותים.

המשטרה בספרד קיבלה הוראה משופט אזורי למנוע את הבחירות ולא בחלה בשום דרך לעושת זאת. היא השתמשה באלות ובירי כדורי גומי ופגעה גם בנשים ואנשים מבוגרים. המשטרה הספרדית סגרה 319 קלפיות מתוך כ-2,300.

משרד הפנים של ספרד מסר מצדוכי 11 שוטרים נפצעו בעת שמילאו את חובתם לעצור את משאל העם. עוד נמסר כי שלושה נעצרו, אחד מהם קטין, בגין אי ציות ותקיפת שוטרים.

יצוין כי לפי החוקה הספרדית, שום חבל לא יכול לפרוש מספרד מבלי שנערכת הצבעה בכל המדינה כך שלמשאל העם, מבחינת ספרד, אין תוקף רשמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר