100 יריות ב-5 דקות

צלף מהקומה ה-32 במלון: 50 הרוגים ויותר מ-400 פצועים

גבר חמוש פתח באש מהקומה ה-32 במלון "מנדליי ביי", במשך 5 דקות ירה יותר מ-100 יריות ופגע בעשרות בני אדם שבילו בפסטיבל מוזיקה. 50 בני אדם נהרגו ויותר מ-400 נפצעו (חדשות, בעולם)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב בתשרי תשע"ח | 02.10.17
המלון ממנו נורו היריות (צילום: שאטרסטוק)

אירוע הירי בלאס וגאס: גבר חמוש פתח באש מהקומה ה-32 במלון "מנדליי ביי", במשך 5 דקות ירה יותר מ-100 יריות ופגע בעשרות בני אדם שבילו בפסטיבל מוזיקה בסמוך, אלו הפרטים העולים מהאירוע בלאס וגאס, יותר משעתיים לאחר הירי.

מהירי של הצלף נהרגו, לפי הדיווחים של המשטרה כ-50 בני אדם ויותר מ-400 נפצעו מהם 14 באורח קשה. אחד ההרוגים הוא שוטר לא בתפקיד.

היורה נמצא מת בחדרו בבית המלון וכשעתיים לאחר הירי נמסר מהמשטרה כי אין חשד ליורים נוספים אך נמשך המצוד אחר אישה ששיתפה פעולה עם הרוצח. כמו כן נמסר כי הכוחות מחשפים אחר שני כלי רכב שייתכן שקשורים לאירוע: קרייזלר פסיפיקה ויונדאיי טוסון.

הבריחה ההמונית (צילום: Eiki Hrafnsson, טוויטר)

בעיצומו של הפסטיבל נשמעו צרורות ירי שנמשכו דקות ארוכות, הופסקו והמשיכו לאחר שהמוזיקה חזרה, אז ההרכב ברח מהבמה ותפס מחסה. לפי הערכה כ-40 אלף בני אדם השתתפו בפסטיבל.

עד ראייה, ג'ו פיצ'ל, סיפר כי "זה נשמע כמו זיקוקים, אבל זה המשיך להרעיש. נראה היה שהיורה מטעין כדורים. אני מהמר ששמעתי 100 עד 130 יריות. מטח של עשרות כדורים".

תומר טוויג ויעל, ישראלים שהיו בקומה 12 במלון, סיפרו ל-ynet כי "בדיוק רצינו להתארגן ליציאה, כשהתחלנו לשמוע צרורות של יריות ומיד לאחר מכן הרבה סירנות. היריות נמשכו דקות ארוכות. התקשרנו לקבלה והם לא ענו. הבנו שאין לנו סיכוי לתפוס איתם. כל מה שידענו שצריך פשוט להישאר נעולים בחדר ושזה המקום הכי בטוח. הסתגרנו בחדר בחושך".

השניים סיפרו כי הם "רואים מהחלון את הניידות שחוסמות את הצירים המרכזיים לסטריפ. מסוקים עדיין חגים באוויר. אף אחד לא יצר איתנו עדיין מתחילת האירוע, לא המשטרה ולא השוטרים שסרקו את המסדרונות".

לדבריהם, "ברגע שהבנו שמחפשים פה במלון אז באמת החשכנו את החדר והיינו בשקט בחדר ועכשיו כששמענו שהיורה נמצא אנחנו מרשים לעצמנו להיות במצב רוח קצת יותר רגוע".

הירי בפסטיבל (צילום: David Sakach, טוויטר)

מעין אלרואי שחזר בשיחה עם ynet את רגעי האימה: "יצאנו מהמלון שלנו, היינו בדרך ל'מנדליי ביי' ופתאום הגיעה מולנו אישה היסטרית וצעקה שיש יריות במלון ושנברח משם. היא אמרה שהכל מלא בדם. בגלל שלא ראינו עוד אנשים חשבתי שהיא אולי משוגעת או לא נורמלית.

"הסתכלתי באתרי חדשות ומלבד מבזק באתר מקומי לא היה כלום, חשבתי שיש אולי משהו קטן. נשארנו בצד הכביש נכנסו למסעדה לראות טלוויזיה ותוך כדי אחרי כמה דקות בבת אחת אנשים התחילו לברוח. רצנו עם האנשים בטירוף משם ואנשים נפגעו גם מהמנוסה. זה היה מזעזע כי מי שלא נפגע מהיריות נפגע מהבהלה. אנחנו עכשיו על גג של חניון, מחכים שיאשרו לנו ללכת כי הכול כאן חסום על ידי המשטרה".

עדת ראייה סיפרה לרשת CNN כי "זה לא נשמע נורמלי, זה נשמע כמו מכונות ירייה והיו כמה מטחים, נשמע כמו מאות כדורים שנורו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר