קצבאות ביטוח לאומי שחשוב שתכירו

רבים לא מבינים את חשיבותו של מוסד ביטוח לאומי. החשיבות הזאת מתבטאת בקצבאות השונות שהוא מחלק – וחשוב להכיר את הקצבאות השונות בכדי להבין מה רלוונטי עבורכם ועבור המשפחה שלכם, ומהן הזכויות שחשוב לקבל מבחינה כספית (כלכלה, שיווקי)

קצבאות ביטוח לאומי. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כמה סוגים של קצבאות שחשוב מאוד להכיר, ושיכולות להיות רלוונטיות לכם

קצבאות ילדים

קצבאות הילדים הן קצבאות שניתנות לכל הורה באשר הוא, כאשר יש לו ילדים מתחת לגיל 18, שהם תושבי ישראל ושאינם נשואים.

אנו מקבלים קצבה על כל ילד בהתאם למספר הילדים שלנו, מתוך תמיכה בנו ובמשפחה שלנו ובצורך לפרנס את הילדים.

בנוסף, מחולק גם מענק לימודים לכל ילד במשפחות בנות 4 ילדים ויותר, ומדובר בעוד סיוע חשוב מאין כמותו. עוד תכנית שחשוב להכיר היא תכנית "חיסכון לכל ילד" החדשה, שיוצרת עבור הילדים שלנו קופות חיסכון ומפרישה להם כסף אליהן בכל חודש מטעם המדינה.

דמי אבטלה

דמי אבטלה מהווים גם הם קצבה מטעם הביטוח הלאומי, והם ניתנים עבור מי שלא מתפרנס ולא עובד, עד אשר הוא מוצא עבודה המתאימה לו.

מדובר בקצבה רלוונטית עבור מי שעבד כשכיר בעבודה כלשהי, איבד אותה מכל סיבה, ורשום בשירות התעסוקה כחסר עבודה. יש לפנות לשירות התעסוקה ולביטוח הלאומי בכדי לבדוק בדיוק מהם ימי האבטלה ומה גובה הקצבה שניתן לקבל.

קצבת נכות כללית

אם חו"ח מאבדים את היכולת להתפרנס ולעבוד, ישנה קצבה שתפקידה לאפשר לנו לקיים את עצמנו ואת המשפחה שלנו. מדובר בקצבת נכות כללית – קצבה שרלוונטית עבור מי שעקב נכות נקבע שאינו יכול לעבוד, או שיכולת ההשתכרות שלו פחתה במעל ל-50 אחוזים.

במצב כזה אנו לא יכולים לפרנס את המשפחה שלנו, והדבר מהווה פגיעה חמורה בנו, ומשום כך המוסד לביטוח לאומי מסייע לנו בקצבה חודשית המתאימה לצרכים שלנו.

אזרח ותיק

עוד קצבה שחשוב מאוד להכיר היא קצבת אדם ותיק, שתפקידה לסייע לנו להתפרנס בעת זקנה. תושבי ישראל מעל לגיל הפרישה המצוין בחוק (גברים או נשים), יכולים לקבל קצבה חודשית בין אם הם חיים בגפם ובין אם מדובר בזוג ותיקים.

כדאי לדעת מה הזכויות שלנו, בכדי שנוכל לקבל את מה שמגיע לנו

כשאנו יודעים מה הן הקצבאות ומה הם התשלומים שאנו יכולים ושמגיע לנו לקבל בכל חודש, אנו יכולים לדרוש את שמגיע לנו, והדבר מסייע לנו לקיים את עצמו ואת משפחתנו בכבוד מדי יום ושנה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר