"עלה לי בבריאות"

דרעי על התפטרות גואטה: "אחד הנושאים הכי כואבים והכי קשים"

"מאבקי הכוח" בש"ס, התפטרות יגאל גואטה, האיחוד בין גדולי ישראל, הרחבת מועצת חכמי התורה והחקירות • יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מסכם שנה בראיון נרחב ל"כיכר השבת" • צפו (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראיון עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

ראיון מיוחד לחג הסוכות: יושב ראש ש"ס, שר הפנים והפריפריה, אריה דרעי בראיון נרחב ומיוחד ל"כיכר השבת", לרגל חג הסוכות, מדבר לראשונה על "מאבקי הכוח" בתוך תנועת ש"ס, ההתפטרות של ח"כ יגאל גואטה, האיחוד בין גדולי ישראל והרחבת מועצת חכמי התורה.

דרעי, מסכם שנה פוליטית סוערת, מדבר על מאבקי השבת בממשלה, ביטול חוק הגיוס בבג"ץ, המאבק למנוע מהרפורמים לגייר, הבחירות הצפויות ברשויות המקומיות והחקירות איתן הוא התמודד בשנה האחרונה. הראיון המלא יפורסם בחול המועד סוכות. "כיכר השבת" מגיש כעת חלק מהראיון העוסק בתנועת ש"ס.

• • •

אני רוצה לשאול אותך על ח"כ לשעבר יגאל גואטה, אתה ידעת שהוא הולך לפרוש? ביקשת ממנו לפרוש? המועצת ביקשה ממנו לפרוש? מה קרה פה?

"שאלה קשה. תראה, זה אחד הנושאים... יש לי הרבה שערות לבנות. זה אחד הנושאים הכי כואבים והכי קשים שטפלתי בו. היה לי באמת קשה כי אני באמת אוהב אותו. הוא היה חבר כנסת כל-כך טוב, שינה כל כך הרבה ברוח ובאווירה, בשטח ובנציגים. גם אם יש לך ביקורת, הוא חטף ממני הרבה צעקות. אתה יודע, הפיוזים שלי קצרים, הוא חטף, אבל הכל מתוך אהבה וידידות".

"לכן הטיפול בפרשה הזו", מוסיף דרעי, "שהיה כל כך רגיש וכל כך עדין, זה עלה לי ממש בבריאות. ממש בבריאות. אני לא זוכר הרבה פעמים שטיפלתי בכזה עניין ובלילה לא יכולתי להירדם עד כדי דמעות, מה אני עושה כאן בעניין הזה. אני לא אפרט מעבר לכך. אני מסביר את הכאב והרגישות בעניין הזה".

אריה דרעי חושף בפנינו כי "אני יכול להגיד לך את השורה התחתונה. מחר, ח"כ גואטה, לשעבר - אתה רגיל להגיד לשעבר - ידידי הטוב גואטה, יגיע אלי מחר. אנחנו נשב. כפי שאמרתי במכתב שהוא שלח לי, אני אדאג לנצל את כל כישרונותיו, לא רק בכנסת. הוא נשאר בש"ס".

אריה דרעי בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

דרעי מתרעם על "נבועות הזעם" של העיתונאים בטוויטר ואמר: "לא היה לי ספק לשניה אחת, גם כששמעתי כל מיני מצייצים למיניהם, עם נבואות 'צפו להתקפות' וכו', אני את יגאל מכיר, למה אני כל כך אוהב אותו?! הוא איש מסור לתנועה עד הטיפה האחרונה. הוא יבוא וישב, ננצל אותו".

האם הייתה דרישה שגואטה יפוטר? יש כאלו שאומרים שזה חלק מהמאבקים של השר דרעי מול הבית של חכם שלום כהן, מאבקי כוחות על השליטה בש"ס, אני מאמין שקראת את כל הכותרות...

"א. לא קראתי. שמעתי. אני לא רואה עיתונים ב"ה. ברשותך, אני לא אכנס לפרטים. אין מאבקים חלילה וחס של שליטה בש"ס. בש"ס מי שישלוט זו המועצת בראשם ראש הישיבה נשיא המועצת, זה הגוף היחידי בש"ס שהוא מנחה אותנו ואליו אנחנו כפופים".

השר דרעי, באורח נדיר, נפתח לראשונה ומדבר על היחסיים עם נשיא המועצת הגר"ש כהן: "מעולם, מצבי, יחסי האימון והאהבה והגיבוי, התמיכה והעידוד, איזה עוד מילים אתה רוצה שאני אגיד? שאני מקבל מחכם שלום כהן נשיא המועצת, מהגר"ש בעדני, מהגר"ר אלבז, הגר"ד יוסף והגר"מ מאיה, אני לא... ב"ה יש תמיכה מוחלטת, ההיפך, הם מחזקים ומעודדים, אין שום מאבקי שליטה או לא שליטה, זה מושג שלא קיים בש"ס. אין כזה דבר".

"כותרות לחוד וזה לחוד. הכל מתואם עם נשיא המועצת. לא אכנס לפרטים, כל דבר שהיה בחודש האחרון, אין דברים שנעשו כאילו, לא יודע מה הפרשנויות...".

אומרים שיש אריה דרעי ומולו הרב יעקב כהן...

"שטויות... אני אומר שוב, יש הרב שלום כהן - ראש הישיבה, מרן חכם שלום כהן. יש מועצת חכמי התורה, אין משהו אחר. יש הנהגת ש"ס. אין משהו אחר. זו ההנהגה שלנו. כל הדיבורים האחרים זה ספקולציות. מעולם לא הרגשתי כל כך בטוח וכל ש"ס מאוחדת ומחוזקת כמו התקופה הזו".

אריה דרעי בראיון ל"כיכר השבת"

בהמשך הראיון מדבר אריה דרעי על החקירות במשטרה ואומר כי הוא "מודה לה' על החקירות", על מפגשי הפיוס בין גדולי ישראל הוא אומר כי "אין מאושר ממני" (הקטע המלא יפורסם בחול המועד).

מבחינתך, אריה דרעי, שיהיה שלום, שיבואו הגר"מ מאזוז, הגר"ש עמאר, כולם תחת קורת גג אחת?

"ודאי. אני אגיד בצורה הברורה. ש"ס ומועצת החכמים היא הבית של כל ספרדי ללא יוצא מן הכלל, לא משנה לאיזה חוג או מי הרב שלהם, כל מי שבאמת שהוא יהודי ספרדי שחשוב לו התורה והמצוות ומקבל את המרות של המועצת...".

בשלב הזה דרעי זורק לחלל החדר כותרת והצהרה שעד כה לא נאמרה: "אין בעיה שמועצת החכמים יכולה להתרחב. אין שום מספר קדוש. כל עוד שמקבלים את המסגרת הזו, אין מאושר ממני, ההיפך, גדול השלום!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר