סקר חדש

כך משפיעה התחבורה הציבורית על מחירי הדיור בישראל

סקר חדש שנערך בקרב משתמשי התחבורה הציבורית מגלה כי מחירי הדיור בישראל מושפעים מהתחבורה הציבורית. וגם: אלו הערים בהם משתמשים יותר בתחבורה הציבורית (רכב)

הרכבת הקלה בירושלים, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

התחבורה הציבורית בישראל משפיעה רבות על סדר היום של אלו שמשתמשים בה, אך מסקר מקיף שנערך בנושא עולה כי לתחבורה הציבורית ישנה השפעה רחבה יותר שמגיעה אף למחירי הדיור בישראל.

הסקר שהוזמן על ידי חברת מטרופולין חושף כי שני שליש מאזרחי המדינה קונים ושוכרים דירה על פי קרבת הנכס לתחבורה הציבורית. עוד עולה מהסקר כי 78% ישלמו מחיר יקר יותר על נכס בעל קרבה משמעותית לתחנות ולמסלולי תחבורה ציבורית ו-70% היו מוותרים על רכבם הפרטי במידה והיו מתגוררים בסמיכות לתחבורה ציבורית.

חברת סאפיו שביצעה את הסקר עבור חברת מטרופולין המפעילה קווים בדרום ובשרון עשתה מדגם מייצג של 501 נשאלים בגילאי 18 ומעלה כשהמטרה של הסקר היא לבחון את מידת ההשפעה של קרבה לתחבורה ציבורית על השיקולים ברכישת דירה, או במציאת עבודה.

כאמור, מהסקר עולה שמרבית האוכלוסייה (78%) מוכנה לשלם יותר עבור מקום מגורים קרוב לתחבורה ציבורית המתאימה לצרכיה (38% מוכנים במידה רבה ו-40% במידה בינונית) ורק פחות מ-10% - הצהירו כי לא היו מוכנים לשלם יותר.

נתון נוסף ומעניינת העולה מהסקר הוא כי עבור כשני שליש (63%) מהציבור, נגישות לתחבורה ציבורית מהווה כבר כיום שיקול בבחירת מקום מגורים. אך יחד עם זאת אם בוחנים את התפלגות התשובות, נראה כי יש קשר בין עמדות הנשאלים לבין רמות השכר שלהם: על פי הסקר, בעלי שכר ממוצע ומטה נתנו לנושא חשיבות רבה יותר מאשר החשיבות שמייחסים לו בעלי שכר גבוה.

בעניין השפעת התחבורה על בחירת מקום העבודה עולה בסקר כי יותר ממחצית מהנשאלים סיפרו כי זמן הנסיעה לעבודה בתחבורה ציבורית מהווה במידה רבה שיקול מרכזי עבורם בבחירת מקום עבודה (55%) ורק כעשירית ציינו שזהו כלל אינו שיקול. גם בנושא זה מטבע הדברים, ככל שרמת השכר עולה - כך משקלה של התחבורה הציבורית כשיקול בבחירת מקום עבודה ירד.

הסקר נגע איך לא גם במידת שביעות הרצון בקרב משתמשי התחבורה הציבורית. על פי הסקר כ-70% מהמשתמשים בתחבורה הציבורית חשים שיפור בתחבורה הציבורית קרוב למקום מגוריהם, באופן כזה או אחר. 20% אף ציינו כי השיפור ניכר במידה רבה או רבה מאוד.

תושבי ירושלים ותל אביב משתמשים בתדירות הגבוהה ביותר בארץ בתחבורה הציבורית, כך עולה על פי הסקר. נתונים ארציים מראים כי 18% מהציבור נוהגים להשתמש בתחבורה ציבורית בתדירות יומית, 31% בתדירות שבועית ו-19% אינם משתמשים כלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר