ללא סיבה

צה"ל הורה על הפסקת שיעור תורה בעיר הבה"דים

מתנגדי הגיוס לצה"ל זכו השבוע לחיזוק לעמדתם כאשר צה"ל הורה על הפסקת שיעור תורה שנערך מידי יום ראשון בעיר הבה"דים שבנגב על ידי רב צבאי - ללא סיבה של ממש (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שיעורו של הרב איינהורן (צילום: מתוך הפייסבוק של עמותת צל"ש)

שיעור תורה - לא על חשבון הצבא ועל ידי רב צבאי, הופסק בידי הצבא. ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה''ל, האלוף אהרון חליוה, הורה להפסיק שיעור תורה שנערך מדי יום א' לחיילים בעיר הבה"דים - קריית ההדרכה החדשה של צה''ל בנגב, כך דווח ב'ערוץ 7'.

את השיעור מסר מדי שבוע הרב פרץ איינהורן, קצין מילואים המשרת כרב צבאי, ועשרות חיילים נהגו להשתתף בו. השיעור נקרא "שמחת יום א'" ומטרתו המוצהרת הייתה להפיג את העצבות שפוקדת רבים מהחיילים בימי ראשון עם חזרתם מהחופשה בביתם. הרב איינהורן נהג ללמד את החיילים מתוך ספרו "נקדש את שמך בעולם" העוסק בהיבטים ההלכתיים והתורניים של חיילים בצה"ל.

"אתה לא מבין כמה כוח זה נותן לך להמשך השבוע, אתה עף עם התחלה כזאת. זה חמצן לוריד, ממש ככה", סיפר 'לכיכר השבת' א. בלוך שהשתתף בשיעור כמה פעמים.

"לצערי צה"ל שם דגש על לשים רגליים למחלקות הכי טובות בצבא רק כי הן מורכבות מבני ישיבות. מילא עצירת הקידום בצבא, אבל לעצור שיעור שלא בא על חשבון שום דבר? מה נסגר? כמה שנאה יכולה להיות אל דת, כמה שנאה יכולה להיות אל חיילי ההסדר?", תוהה בלוך.

לאלוף חליוה העומד מאחורי ביטול השיעור יש כבר התבטאויות קודמות שיכולות אולי להסביר את התנהגותו הוא התבטא בעבר נגד מסלול ישיבות ההסדר. בעת כהונתו כמפקד חטיבת הצנחנים, הוא אמר "אני שונא, לא סובל, את המסלול הזה. אני לא חושב שהוא ערכי". חליוה גם הודה כי לא קידם את בני הישיבות ונימק: "זה לא משתלם לי". לדבריו ''אני בונה סגל גם יותר גבוה, אני רוצה שיעשו הרבה תפקידים. אני רוצה שיהיה גם סמ"פ".

דובר צה''ל מסר בתגובה, ''המענה לחיילים בקריית ההדרכה, ובכלל זה שיעורי התורה, מתקיים כסדרם ובהתאם לפקודות. מפקדי קריית ההדרכה מאפשרים לחיילים הדתיים לבצע את שירותם הצבאי לצד קיום אורח חיים דתי על פי פקודות הצבא וכמו בשאר יחידות צה''ל. שיעור התורה שהופסק התקיים מחוץ לקרית ההדרכה בחניון ההסעים ואין כוונה לאפשר העברת שעורים מכל סוג שהוא במתחם זה״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר