לאחר המשאל

מתיחות ברחובות קטלוניה; אלפים מפגינים

בקטלוניה דורשים מספרד לכבד את משאל העם שערכו ובו הצביעו על עצמאות חבל הארץ העשיר אך במדריד לא מתכוונים להיכנע ואלפי שוטרים נמצאים ברחובות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מפגינים קטלונים (צילום: שאטרסטוק)

מתיחות עזה בקטלוניה מאז משאל העם ביום ראשון, בו הצביעו 90 אחוזים מתושבי חבל הארץ בספרד על עצמאות והתנתקות מספרד. לעומת היום הראשון נרגעו מעט הרוחות אך למרות שלא דווח על אלימות חריגה, אלפי שוטרים עדיין פרוסים ברחבי קטלוניה, בעיקר בעיר ברצלונה בשל חשש ממהומות.

מפגינים התייצבו מול השוטרים והפגינו על האלימות הקשה שהופגנה כלפיהם אתמול כשמאות נפצעו גם מכדורי גומי שנורו לעברם. שר הפנים הספרדי חואן איגנסיו זוידו הביע צער על האלימות הקשה, אך הבהיר כי הכוחות הגדולים יישארו פרוסים בקטלוניה ככל שיידרש.

"השוטרים פעלו לפי צו משפטי כדי למנוע את קיום משאל העם שלא היה חוקי", אמר שר הפנים הספרדי בראיון לכלי תקשורת מקומי. "עם זאת, היה עדיף להימנע מהמראות שנצפו בקטלוניה. השוטרים פעלו לפי הוראות".

נשיא קטלוניה קרלס פוג'דמון קיים אתמול (ב') מסיבת עיתונאים וקרא לקהילה הבינלאומית לתווך בין חבל הארץ לממשלת ספרד. "זה לא נושא פנים ארצי. זה ברור שאנחנו צריכים התערבות בינלאומית כי אין לנו שום רצון בניתוק טראומטי. אנחנו רוצים להגיע להבנה עם ממשלת ספרד", הבהיר הנשיא הקטאלני.

למרות קולות הפיוס שהשמיע פוג'דמון, הוא שלח מסר לראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי. "משאל העם חוקי ומחייב ויש ליישמו", הבהיר פוג'דמון.

אחרי ספירה של 95 אחוזים מהמצביעים במשאל עם, 90.1 אחוז הצביעו "כן". 2.26 מיליון בעלי זכות הצבעה הצביעו מתוך 5.34 מיליון.

עוד לפני הצהרותיו של נשיא קטלוניה, באיחוד האירופי קראו לממשלת ספרד ולמנהיגי חבל הארץ להתחיל בדיאלוג ולהימנע מעימות. "אלימות היא לא כלי בפוליטיקה", מסר דובר האיחוד. נשיא הנציבות האירופית ז'אן קלוד יונקר שוחח עם ראש הממשלה ראחוי על תוצאות משאל העם. נשיא צרפת עמנואל מקרון שוחח אף הוא עם ראחוי והביע תמיכה באחדות ספרד תחת חוקי החוקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר