ישראל עוקבת; ארה"ב מזהירה

היסטוריה בעזה: התכנסה ממשלת אחדות בין חמאס לפתח

לאחר מגעים ממושכים הגיעו אנשי פתח לרצועת עזה כדי לקחת את השליטה עליה לאחר שנים בהם החמאס שלט בעזה. ארה"ב מזהירה "הכרה בישראל חובה" (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חמדאללה מגיע לעזה (צילום מסך: מתוך הטלוויזיה הפלסטינית)

שליחו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, פרסם אמש (ב') הודעה ובה מברך על הגעת ראש הממשלה הפלסטינית ראמי חמדאללה, איש פתח, ושריו לרצועת עזה כדי לקבל את האחריות השלטונית והאזרחית ברצועה.

למרות הפיוס הפלסטיני, גרינבלט מבהיר כי על כל ממשלה פלסטינית להכיר במדינת ישראל. "ארה"ב מבהירה כי כל ממשלה פלסטינית צריכה להיות מחויבת להימנע מאלימות ולהכיר במדינת ישראל כמו גם כיבוד הסכמים קודמים וקיום מו"מ", כתב השליח בהודעתו.

הוא הוסיף כי "ארה"ב מברכת את המאמצים של הרשות הפלסטינית ליצור את התנאים כדי לקחת אחריות על רצועת עזה. אנחנו עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות תוך עידוד הרשות, ישראל והקהילה הבינלאומית לשפר את המצב ההומניטרי בעזה".

חמדאללה הגיע אתמול לרצועת עזה דרך מעבר ארז, כשהוא מלווה בשריו ובבכירי מנגנוני הביטחון. במהלך הביקור תקבל הממשלה לידיה את האחריות השלטונית הממשלתית האזרחית על רצועת עזה. חמדאללה נועד עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה ומנהיג הארגון ברצועה יחיא סינוואר. היום תקיים הממשלה הפלסטינית ישיבה מיוחדת ברצועת עזה. וכל אחד מהשרים יגיע למשרדו בעזה כדי לקבל לידיו באופן טקסי את הסמכויות מחדש.

ממשלת האחדות הפלסטינית

חמדאללה אמר בעת כניסתו לרצועה כי הוא מקווה ששיתוף הפעולה יצליח, וכי המרוויחה העיקרית מהפילוג היא ישראל. "אנו שבים פעם נוספת לרצועת עזה כדי לסיים את הפילוג. אני משבח את הפלגים ואנשי החברה האזרחית שהתאחדו כדי להביא לסיום הפילוג. הרכבנו כמה ועדות ממשלתיות שיישאו באחריותן, ובין היתר בעניין המעברים והגבולות", אמר ראש הממשלה הפלסטינית.

"הגיע הזמן לשאת באחריות", הוסיף חמדאללה. "הגורם היחיד שמרוויח מהפילוג הוא הכיבוש הישראלי. אנו משבחים את חמאס על פיזור הוועדה המנהלית ומצפים לפעילות אדוקה עם כל הפלגים ומרכיבי החברה האזרחית לטובת עמנו ברצועת עזה. הצלחת פעילות הממשלה תהיה תלויה ביכולתה להוציא את פעילותה לפועל בשטח. נמשיך להתנגד לכיבוש הישראלי עד להסרת המצור מעל רצועת עזה ופתיחת המעברים".

מבחינת ישראל העברת הסמכויות לידי הפתח מקלים עליה להטיל את האחריות על הרשות הפלסטינית במקרה של ירי רקטות לעבר ישראל מכיוון הרצועה ובירושלים מקווים שבפתח ינסו להשתלט בצורה טובה על הרצועה ולהחליש את הארגונים הנוספים שפועלים ממנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר