תופעה מסוכנת

המשטרה הכריזה על מלחמה נגד ה"ליצנים"

גם למשטרה נמאס מתופעת הליצנים שמבהילים אנשים. שני קטינים תושבי קריית גת עוכבו לחקירה בחשד כי עטו על פניהם מסיכות וגרמו לבהלה. "התלוצצנו", הם טענו (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך פייסבוק)

משטרת ישראל פועלת בימים האחרונים בעקבות עליה במספר הדיווחים אודות חשודים העוטים מסיכות על פניהם וגורמים לבהלה בעיקר במקומות ציבוריים ובקרב בני נוער. צילומים שפורסמו ברשת באזורים רבים בארץ בהם נראו ככל הנראה נערים שחומדים לצון כשהם מבהילים את העוברים והשבים.

אמש (שני) התקבל דיווח על ליצנים שכאלו בפארק בעיר קריית גת. כוחות משטרה שהוזעקו למקום הצליחו לאתר שני קטינים כבני 14 החשודים במעשה. השניים עוכבו לחקירת מחלק הנוער במשטרה.

להגנתם טענו השניים כי רק "התלוצצו" ועדיין לא ברור אם המשטרה תחליט לנקוט יד קשה כדי למגר את התופעה המוזרה והמציקה שהחלה בכלל בארה"ב ובימים האחרונים "היגרה" גם לישראל. בכמה מקומות בארץ הליצנים אף הוכו קשות לבסוף על ידי תושבים שנמאס להם מהתופעה ההזויה.

גם בחולון המשטרה עיכבה לחקירה אתמול 2 נערים (חולון, 16, 14) בחשד שהתחפשו לליצנים והבהילו עוברי אורח. אמש התקבלה קריאה במוקד 100 של המשטרה על 2 נערים המסתובבים בגן ציבורי בחולון כאשר הם חובשים מסכת ליצן על ראשיהם ומבהילים אנשים. צוות סיור אשר הגיע למקום עיכב את 2 החשודים ובחיפוש בתיקו של אחד החשודים נמצא פטיש אשר שימש ע"פ החשד להפחדת עוברי האורח. השניים כאמור עוכבו לחקירה, הודו במיוחס להם והביעו חרטה על מעשיהם. 2 הנערים שוחררו בתום חקירתם. אמש עוכבו 2 נערים נוספים שהבהילו עוברים ושבים בראשון לציון, זאת בחשד להתנהגות פרועה במקום ציבורי. השניים זומנו לחקירה במשטרה במהלך היום.

ביום חמישי האחרון (28.09), איתרו חוקרי הנוער של המשטרה 4 נערים שהפחידו עוברי אורח בעיר דימונה, כשהם עטויים במסכות ליצנים. מפאת גילם הצעיר (מתחת ל-12) ולאחר שהביעו חרטה ולא היו מודעים להשלכות מעשיהם, שוחררו והועברו להמשך טיפול רשויות הרווחה.

במוצאי שבת האחרון (30.09), התקבלו במשטרה מספר דיווחים על אדם שמחופש לליצן ומבהיל עוברים ושבים בגן ציבורי בעיר רמלה. בפעילות משטרתית עפ״י מידע, אותר הצעיר ועוכב לחקירה (18).

בהודעה ארוכה וחריגה של המשטרה שנמסרה הצהריים (ג') נאמר כי המשטרה תאבק בנחישות בתופעה החברתית הפלילית והפסולה של נערים עטויי מסכת ליצנים, המנסים לזרוע פחד בקרב הציבור בישראל ולהפר את שגרת חייו: במהלך הימים האחרונים המשטרה עיכבה לחקירה מספר נערים, חלקם אף מתחת לגיל 12, לאחר שעטו מסכות ליצן והפחידו עוברי אורח במקומות ציבוריים שונים ברחבי הארץ. בחלק מהמקרים המעשים הגיעו לכדי התפרעות של ממש והפרת הסדר הציבורי תוך שיבוש שגרת חייהם של אזרחים תמימים.

"התופעה גוררת גם חשש שמישהו יפרש את ההלצה כאיום ממשי ויפגע בנערים, שעושים לעיתים שימוש באביזרים שונים דמויי כלי תקיפה. לאור זאת אנו קוראים לציבור לא ליטול את החוק לידיים ולא לפגוע באותם בני נוער. מעשי ההפחדה, וכן כוונות הנערים ברובם המוחלט של המקרים אינם כוללים פגיעה פיזית או רצון לפגוע בגוף או רכוש. במצבים אלו יש להתרחק מהמקום ולדווח למשטרה בהקדם. כמו כן אנו קוראים לבני הנוער בישראל, שלא לקח חלק במעשה החברתי הפסול שעומד בניגוד לחוק, שכן זה יתקל באכיפה משטרתית נחושה ובלתי מתפשרת. לצד פעילות המשטרה אנו קוראים להורי הנערים לוודא כי ילדיהם לא נוטלים חלק בטרנד החברתי המסוכן שעשוי לסבך את ילדיהם בפלילים", נאמר בהודעת המשטרה.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול ולא תאפשר פגיעה בציבור, הפחדתו, הטרדתו ושיבוש שגרת חייו. מדובר בהתנהגות חסרת אחריות של בני נוער שמטופלת ע״י המשטרה במהלך הימים האחרונים, ושיש בה משום הפרת שלום הציבור ושגרת חייו", אומרים במשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר