לקראת תביעה?

המשטרה שלפה תיעוד: כך נראית התעללות ביהודי חרדי?

יהודי חסידי לא נענה לבקשות שוטרים בוורמונט לעצור לאחר שנסע במהירות מופרזת, ולאחר שנעצר, איים להגיש תביעה נגד המשטרה על התעללות. צפו: כך נראה המעצר (חדשות)

(צילום: משטרת ורמונט)

בעקבות איום בתביעה מצד ברל פינק, יהודי חסידי מבורו פארק שטוען כי נפגע משוטרים, חשפה משטרת ורמונט סרטון וידיאו המתעד את הרגעים בהם נעצר פינק לאחר שנסע במהירות מופרזת. לטענתו של פינק, הוא הוצא מרכבו תוך איומי אקדח ובני משפחתו עברו התעללות על ידי השוטרים.

התקרית אירעה ב-8 באוגוסט בניו-יורק, אז, בשעת לילה, השוטר ג'סטין תומפסון קרא לפינק לעצור עם רכבו בשולי הדרך לאחר שזיהה שהוא נוסע במהירות גבוהה מהמותר באזור. פינק לא עצר למרות הבהובי וצופרי המשטרה, והשוטרים ניהלו אחריו מרדף במשך חמש דקות.

לטענת המשטרה, הנסיעה אחרי פינק והניסיונות לעצור אותו בשולי הדרך נמשכו במשך מספר דקות, בסופם עצר פינק את רכבו והוצא מהרכב כאשר השוטר מנופף לעברו באקדח.

בתיעוד נשמע השוטר ג'סטין תומפסון שואל את פינק: "כמה אנשים נמצאים במכונית?" ומורה לו להרים ידיים ולצאת מהרכב. פינק, שמציית לשוטר אומר לו במהלך העצירה: "לא עשיתי כלום".

משפחתו של פינק טענה כי נגרמה לה טראומה מהמעצר, מה שהוביל לפתיחת בדיקה פנימית במשטרה. אלא שעם שחרור הסרטון אמרו במשטרה כי השוטר פעל לפי הנהלים ופעל כנדרש מול מה שחשד כבעל "סיכון גבוה".

לפי המשטרה המקומית, תומפסון לא יכל לדעת מה הכוונות של הנהג בזמן המרדף ואין כל ראיות שמעשיו של השוטר נבעו מהטיה גזענית או פרופיילינג. המקרה הועבר מהמשטרה לוועדה המייעצת לבדיקה נוספת. בתוך כך, פינק יובא בחודש הבא לבית המשפט לדיון באשמת ניסיון לחמוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר