"תכנית קשר"

עבור בצע כסף: יהודים החדירו ציוד למחבלים בבתי הכלא

לא רק ערבים - גם יהודים היו חלק מהרשת שהבריחה בתחכום רב ציוד טכנולוגי וסלולרי למחבלים המרצים את עונשם בבתי הכלא בישראל. היום הוגשו כתבי אישום חמורים בפרשה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טלפון זעיר שהוברח (צילום: דוברות המשטרה)

בבית המשפט המחוזי הואשמו היום (שלישי) חמישה ישראלים, חלקם יהודים, חברי רשת שהחדירה טלפונים סלולריים, מטענים, אוזניות וכרטיסי sim למחבלים המרצים את עונשם בבתי הכלא בישראל.

לפי כתבי האישום שהגישה פרקליטות מחוז מרכז, הם עשו זאת עבור בצע כסף על אף שידעו מראש כי במעשיהם הם מסייעים לטרור ופוגעים בביטחון המדינה.

כזכור, שלשום הותר לפרסום, כי חקירת המשטרה ושירות בתי הסוהר החלה לאחר שבאחד המשלוחים נמצאו חמישה טלפונים מוסלקים בתוך ארגז של שתייה קלה. אז החלה החקירה הסמויה שבמהלכה התברר שאנשי חברת השיווק הם שהחדירו את המכשירים למשלוחים.

הנאשמים הם יעקב יברגימוב בן 25 מבת ים, וולדימיר גרודינסקי בן 20 מראשון לציון, ריצ'רד פסצ'ניק בן 23 מראש העין, זיאד שנטי בן 39 מחרבת נבי אליאס שבשטחים ועלי טורקי בן 22 מראשון לציון שעל פי האישום הוא שהנהיג את החבורה.

במסגרת "תכנית הקשר", הושתלו פסצ'ניק וגרודינסקי כעובדים בחברה המספקת סחורה לקנטינות בבתי כלא בהם שוהים מחבלים, כשבמסגרת עבודתם בחברה, החדירו אליהם השניים את ציוד התקשורת המוברח.

תיעוד הברחת הציוד אל תוך הכלא (צילום: דוברות המשטרה)

תמורת החדרת הציוד האסור, קיבל טורקי מאות אלפי שקלים, ומתוך הסכום שקיבל, העביר לנאשמים הנוספים סכומים שונים, כך לפי כתב האישום.

הפרקליטות הגישה בקשה להאריך את מעצר החמישה עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, כשבבקשת המעצר נכתב: "על מסוכנותם של המשיבים ניתן ללמוד ממעשיהם בכך שעבור בצע כסף - סיכנו את ביטחון המדינה וסייעו לארגוני טרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר