אנשי ואירועי שנת תשע"ז: אלו הבחירות שלכם

חבר הכנסת הטרי של ש"ס, חשיפת מסמכי פרשת ילדי תימן, ההורים החרדים שאימצו ילדים בעלי תסמונת דאון ודונלד טראמפ: אלו האנשים והאירועים שעשו לכם את שנת תשע"ז (כיכר השבת)

המנצחים (צילומים: ארכיון)

איש השנה בפוליטיקה - מיכאל מלכיאלי

חברי הכנסת הטרי של ש"ס, הפך מהר מאוד במהלך שנת תשע"ז לשופרם של בני התורה הספרדים. אך במקביל, הפך גם לאיש אמונו של אריה דרעי ולסמל הדור הצעיר של ש"ס בכנסת.

מיכאל מלכיאלי (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

פרשיית השנה - חשיפת מסמכי ילדי תימן

כ-70 שנה חלפו מאז החלה עליית יהודי תימן למדינת ישראל, ועמה התופעה המזעזעת של היעלמות חלק מילדיהם. בתשע"ז חל מפנה דרמטי בפרשה, עם פתיחת הפרוטוקולים של הוועדות שחקרו ועם פתיחתם המתקרבת של הקברים.

הפגנה בעקבות הפרשה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

הסיפור הטוב של השנה - ההורים המאמצים

אין ספור מילים נאמרו ועוד יאמרו על מפעלי החסד במגזר החרדי. אך הזוג שנלחם בנטישתם של ילדים הלוקים בתסמונת דאון בלט השנה מעל כולם. בלי תקציבים ותמיכה כלכלית, רק לב חם ורחב שהניע אותם להלחם במלחמה יקרה ומוסרית במיוחד.

(צילום: באדיבות כאן 11, תאגיד השידור הישראלי)

איש השנה באקטואליה: דונלד טראמפ

האיש שעשה את הבלתי ייאמן ונבחר לנשיאות ארצות הברית, אך בכל רגע מאז החל לשבת על כס הנשיא הוא מוכיח את "האופי הלא נשיאותי" שלו - שיתכן ויוכיח בהמשך את הפן החיובי הטמון בזה.

טראמפ בכותל (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

אירוע השנה - ניצחון טראמפ

כאמור, היה קשה לחזות את זה מראש: בניגוד לסקרים ולתקשורת שלא בדיוק אהדה אותו, הצליח בח´ חשוון המיליארדר דונלד טראמפ לנצח בבחירות לנשיאות ארה"ב. כניסתו לבית הלבן מסמלת שינוי משמעותי ביחסי ישראל-ארה"ב.

הפגנות בארה"ב בעקבות ניצחון טראמפ (צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90)

הפייק ניוז של השנה - גיא הוכמן וסרטון הדגל

סרטון של 'רשת' מרחובות בני ברק ביקש להציג את התושבים החרדים מתנהגים בתוקפנות כשהם רואים את דגל ישראל. האמת נחשפה די מהר, כשתועדה ההסתודדות בין מביימי הפרובוקציה. זה נגמר בהתנצלות של כוכב הסרטון גיא הוכמן ופיטוריו מ'רשת'.

התיעוד שחשף את ביום הסרטון (צילום: באדיבות 'קוריץ מערכות אבטחה' - אתר המזבלה)

איש השנה במוזיקה - אברהם פריד

לאחר שנים רבות בהן הרעיון ריחף באוויר, גדול הזמר החסידי הוציא בתשע"ז את אלבומו הישראלי "כמה טוב שנפגשנו". פריד הופיע בשנה החולפת במספר בלתי נתפס של הופעות בארץ ובחו"ל והפופולריות שלו עולה כל העת.

וגם זה קרה בתשע"ז: הילד שהביך את אברהם פריד על הבמה (צילום: מתוך דף הפייסבוק של אברהם פריד)

עסקן השנה - הרב חנניה צ'ולק

יו"ר ארגון החסד עזר מציון התבלט בשנה האחרונה כשבאומץ רב ובהנחיית הרבנים נאם בכינוס של מאות אברכים והתייחס לראשונה באופן פומבי לסוגיית הפגיעות בילדים.

הנאומים באסיפה בבני ברק (צילום: באדיבות המצלם)

המקובל הבא, הבב(א)תור - הרב ניר בן ארצי

מתגורר במושב תלמים. בעבר היה נהג טרקטור בגוש קטיף, ובהמשך עבד בחנות טבע באשקלון. סיפרו עליו כי "ידע לומר היכן מסתתרת צנרת מתחת לאדמה". מתחזק מוסדות ובעבר הסתבך עם מנהלי העמותה שלו, נחטף ונסחט על ידם. מיוחסים לרב בן ארצי כוחות על טבעיים ונטען כי צפה מראש מהלכים עולמיים שהתרחש.

הרב בן ארצי (צילום: תאיר נרי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר