התרשלות בבדיקה?

תביעה נגד 'כללית שירותי בריאות': הסרטן לא אובחן במשך שנתיים - והחולה מתה

האם התרשלות של "כללית שירותי בריאות" באבחון סרטן הביאה לגילוי מאוחר מדי של המחלה ולמותה של אישה? כך טוענים בני משפחתה של דבורה, אישה ממרכז הארץ (חדשות)

מיטת אשפוז ולוגו הכללית (צילום: Uri Lenz/FLASH90 ואתר הקופה)

האם התרשלות של "כללית שירותי בריאות" באבחון סרטן הביאה לגילוי מאוחר של המחלה ולמותה של אישה? כך טוענים בני משפחתה של דבורה, אישה ממרכז הארץ, שמתה בשנה שעברה. בתביעה שהגישו נגד כללית, טוענים בני משפחתה כי התרשלות באבחון הביאה לכך שהמחלה זוהתה באיחור של כשנתיים.

על פי הדיווח ב"מעריב", האישה שהייתה בת 63 במותה, הופנתה ארבע שנים קודם לכן על ידי רופא משפחה בכללית לבצע בדיקה. במשך שנתיים מאז ועד שאובחנה כסובלת מהמחלה, התלוננה האישה על תסמינים המזוהים עם סוג הסרטן ממנו סבלה, אלא שבכללית, העריכו כי מדובר בדלקות והמליצו על טיפול אנטיביוטי - זאת למרות שהטיפול לא הביא תגובה קלינית, דבר שהצביע על הצורך בהערכות מתקדמות לאישה.

בני המשפחה טוענים כי גם כאשר בגופה של האישה התגלה תסמין שמחייב ברור מלא, הבדיקות לא בוצעו והאישה הועברה לאורולוג שהעביר אותה לבדיקה אנדוסקופית אבחנתית ולא טיפולית. הבדיקה הזו הצביעה על גידול בגופה של האישה, שנכרת חודש לאחר מכן.

בני המשפחה צירפו לתביעה - בה הם דורשים סך של 700 אלף שקלים - חוות דעת מומחה של האורלוג פרופ' שראל הלחמי, שטוען כי זיהוי המחלה השתהה במשך קרוב לשנתיים. עו"ד תומר לינר, מומחה לנזיקין ורשלנות רפואית שמייצג את המשפחה, צוטט ב"מעריב": "מדובר במקרה מקומם במיוחד שהביא למוות שיכול היה להימנע אם הרופאים היו נוהגים כראוי".

בכללית שירותי בריאות הגיבו ל'מעריב': "כתב התביעה טרם התקבל וכשיגיע תימסר תגובה על כך במסגרת ההליך המשפטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר