דיווח: גורמים רוסים מימנו קידום 'פייק ניוז' גם בפלטפורמות גוגל

ענקית הרשת גוגל חושפת כי גורמים רוסים השתמשו בגוגל בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות בארצות הברית, כך דיווח הוושינגטון פוסט. "חשיפה משמעותית של גוגל" (דיגיטל,רשת)

גוגל (צילום: שאטרסטוק)

ענקית הרשת גוגל חושפת כי גורמים רוסים השתמשו בפלטפורמות של גוגל בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות בארצות הברית - כך מדווח היום (שני) הוושינגטון פוסט. הדיווח מתבסס על גורמים המעורים בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות ולטובת דונלד טראמפ.

על פי הדיווח, בגוגל זיהו השקעה בסך עשרות אלפי דולרים מצד גורמים רוסים - בניסיון להפיץ תוכן "פייק ניוז" בשירותי גוגל, במנוע החיפוש, ברשת הוידאו "יוטיוב", בפרסומות דאבל קליק ואפילו בג'ימייל.

בחודש שעבר אמרו ב"גוגל" כי לא מצאו עדות שכך שהתנהל קמפיין רוסי במסגרת המודעות של החברה. אנדראה פביל, דוברת גוגל, אמרה: "גוגל תמיד עוקבת אחר הפרות או ניצול המדיניות שלנו, ולא ראינו שום עדות לקמפיין שהתנהל באמצעות המודעות שלנו".

על פי הוושינגטון פוסט, גוגל הצליחה לזהות את השימוש הרוסי באמצעות מידע שקיבלה מטוויטר. בגוגל לא הגיבו לדיווח, אולם גורמים המעורים בחקירה אמרו כי החברה בודקת מי מימן מודעות בשווי כולל של עשרות אלפי דולרים ברשת.

העובדה שהמודעות לא מומנו על ידי הגורמים הרוסים שפרסמו את המודעות בפייסבוק - כך לפי וושינגטון פוסט, הופכת את החשיפה של גוגל למשמעותית, כך שיתכן שהניסיון הרוסי להפיץ פייק ניוז שייסייע לטראמפ גדול יותר מזה שהוערך עד עכשיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר